تجمع سوختبران در مقابل فرمانداری سراوان بدلیل بستن مرز و بازداشت دو سوختبر توسط نیروهای نظامی

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، سوختبران بلوچ اهل سراوان بخاطر بسته بودن مرز توسط سپاه و عدم اجازه تردد به آنان، مقابل فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی کردند که با ورود نیروهای نظامی دو تن از سوختبران موتوری با ضرب و شتم بازداشت‌ و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

از هویت این دو سوختبر بازداشت شده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

گفته شده این سوختبران از جمله کسانی بودند که با موتورسیکلت که تنها سرمایه آنان است اقدام به سوختبری می‌کنند و بیکار شدن این افراد باعث بوجود آمدن مشکلاتی در زندگی‌شان شده است.

بر اساس این گزارش، این سوختبران که با موتورسیکلت های خود به مقابل فرمانداری شهرستان شستون (سراوان) آمده بودند پس از آمدن نیروهای نظامی متفرق شده و دو تن از آنان همراه با خشونت بازداشت شدند.

گفتنی است که نیروهای یگان ویژه با اسلحه‌های ساچمه‌ای و تهدید سوختبران که بصورت مسالمت آمیز در حال اعتراض بودند، باعث به خشونت کشیده شدن تجمع شدند و از سوختبران و تجمع کنندگان عکس و فیلم گرفته اند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*