بی‌تفاوتی مسئولان به خسارت‌دیدگان، با گذشت ۵٣ روز از حمله پاکستان به روستای دزک سراوان

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ٢١ اسفند ماه ۱۴۰۲، با گذشت ۵٣ روز از حمله موشکی و پهپادی ارتش پاکستان به منازل مسکونی شهروندان بلوچ در روستای دزک، همچنان هیچ نهاد و مسئولی از ادارات دولتی به کمک خسارت‌ دیدگان این حمله نیامده است.

بر اساس این گزارش، در حمله موشکی پاکستان به روستای دزک ده منزل بطور کامل و صد در صد تخریب شده و حدود یکصد منزل خساراتی بین سی تا هشتاد درصد متحمل شدند که بدنبال بی‌تفاوتی نهادهای دولتی و ادارات جمهوری اسلامی ایران خیرین منطقه تا حدودی به خسارت‌دیدگان کمک کردند.

یک منبع آگاه در این‌باره گفته است که با پیگیری‌های مکرر فعالان اجتماعی، فقط هلال احمر هشت عدد چادر، یک چراغ و چند عدد پتو به هشت خانوار از آسیب دیدگان داده و بقیه افراد خسارت دیده هیچ خدماتی از طرف دولت دریافت نکرده‌اند.

این منبع افزود: بدنبال بی تفاوتی مسئولان، فعالان اجتماعی با کمک خیرین در همان روزهای اول حادثه، شیشه های شکسته شده حدود پنجاه منزل مسکونی را تعویض کرده که هزینه‌ای حدود پنجاه میلیون تومان توسط مردم و خیرین پرداخت شده است.

گفته می‌شود که این فعالان مدنی بدنبال عدم انجام وظیفه ارگان‌های دولتی خودشان با هزینه‌های شخصی اقدام به آواربرداری کرده‌اند که اکنون مبلغی حدود چهارصد و پنجاه میلیون تومان بدهکار پیمانکاری شده‌اند که ماموریت آواربرداری را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که در روز پنجشنبه ٢٨ دی ماه ۱۴۰۲، در پی حمله موشکی پاکستان به نقاطی در شهرستان شستون (سراوان) و خصوصا روستای دزک که منجر به کشته و زخمی شدن دستکم دوازده نفر از جمله کودکان و زنان شد، ده‌ها منزل مسکونی نیز تخریب و خسارات مالی فراوانی به اهالی روستا وارد شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*