گلایه های یک سوختبر بلوچ خطاب به مسئولین بلوچستان و سیستان

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ با از مسئولان بلوچستان و سیستان می خواهد مرز را باز کنند تا جوانان بتوانند کار کنند.

این سوختبر بلوچ در ویدئویی خطاب به فرماندار سراوان و استاندارد بلوچستان و سیستان می گوید: “دو ماه است که مرز بسته شده و برای خرج خانه دچار مشکل شده ایم. اجاره نشین هستم و چهار میلیون تومان کرایه خونه هست. خانواده تنگ دست و از طبقه زیر خط فقیر هستیم. با دو گالن گازوئیل مگر چقدر فایده به ما میرسد؟ به ماه رمضان نزدیک میشویم و نمی‌ دانیم برای خرج و مخارج خانه چیکار کنیم؛ مرز را باز کنید. بستن مرز به جز قطع کردن راه درآمد چند خانواده تنگ دست چه فایده ای برای شما دارد؟ من یک کودک یک ماهه دارم؛ نمی دانم از کجا و با کدام پول برایش شیرخشک و پوشک بخرم. برای این بچه کوچک ۴ ساله توان خریدن یک بیسکویت را ندارم. پیش زن و بچه شرمنده ایم؛ از روی ناچاری و تنگ دستی برای سوختبری این راه خطرناک را می‌رویم؛ معلوم نیست زنده بگردیم یا نه، شغل دیگه ای نیست فقط من نیستم صدها جوان وضعیت من را دارند. موتور ببریم توی این راه کلی پول بدیم تا تعمیرش کنند برای یک لقمه نان مجبوریم سوختبری کنیم توسط ارگان های نظامی هدف گلوله قرار می گیریم یا موتورهایمان را از ما می گیرند یا بنزین های گالن ها را جلوی چشم ما آتش می زنند؛ ما شکایتمان را پیش کی ببریم؟ چیکار کنیم؟”

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*