جزئیاتی از ممانعت نهادهای امنیتی از سفر مولوی عبدالحمید و کاروان همراه وی به مناطق سیل زده/ بازجویی از فرزند وی

به گزارش رسانک، صبح امروز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲، «فاروق اسماعیل‌ زهی» فرزند نوجوان مولوی عبدالحمید که به همراه خانواده خود و سایر همراهان جهت بازدید از مناطق سیل زده بلوچستان عازم آن منطقه بودند برای مدتی کوتاه در ایست و بازرسی پلیس راه زاهدان بازداشت، بازجویی و نهایتا آزاد شد.

مولوی عبدالحمید و کاروان همراه وی نیز در اعتراض به این اقدام غیر قانونی و نگهداشتن فرزند نوجوان وی محل را ترک نکردند که نهایتا نیروهای امنیتی مجبور شدند او را رها و کاروان به سفر خود ادامه داد.

در همین راستا، رسانه‌های حکومتی در خصوص بازداشت فاروق با ادعاهای خلاف واقعیت نوشتند: «فاروق اسماعیل زهی فرزند مولوی عبدالحمید به اتهام حمل سلاح غیرمجاز (سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر و در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شد.

خودروی مولوی عبدالحمید و کاروان همراه وی بار دیگر پس از یورش چندین نیروی نظامی در ایست و بازرسی منطقه جون آباد خاش به سمت خودروها برای دومین بار متوقف و از ادامه سفر ممانعت شد.

گفتنی است که در ایست و بازرسی جون آباد تنشی بین نیروهای نظامی و اسکورت های مولوی عبدالحمید نیز پیش آمده و همه اسکورت های مولوی عبدالحمید از خودروهای خود پیاده شده‌اند و نیروهای نظامی نیز اسلحه‌های خود را مسلح کرده‌اند.

بدنبال این تنش مولوی عبدالحمید همراهان خود را به آرامش دعوت کرده و قصد برگشت به زاهدان کرده‌اند که فرمانده نیروهای نظامی اجازه بازگشت به سمت زاهدان را نیز نداده و اعلام کرده که کاروان باید منتظر دستور بماند ولی در حالی که او با تلفن همراه خود در حال صحبت کردن بوده، مولوی عبدالحمید و کاروان وی به سمت زاهدان حرکت کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*