سومین سالگرد کشتار مظلومانه سوختبران بلوچ توسط سپاه پاسداران در مرز سراوان

رسانک/ امروز جمعه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲، سومین سالگرد کشتار مظلومانه سوختبران بلوچ توسط نیروهای سپاه رژیم جمهوری اسلامی ایران در مرز شمسر واقع در منطقه بمپشت شستون (سراوان) می‌باشد.

سه سال پیش در چنین روزی نیروهای تا دندان مسلح رژیم جمهوری اسلامی ایران در مرز شمسر شهرستان شستون در جنایتی فراموش نشدنی ده‌ها سوختبر بلوچ را به رگبار بستند و خانواده هایی را به عزا نشاندند.

شهروندان در روز بعد برای پاسخگو کردن مسئولان و در رأس آنها فرماندار به فرمانداری این شهرستان مراجعه کردند و عدم پاسخگویی مسئولین باعث شد تا مردم به این وضعیت اعتراض کنند.

اعتراضات مردمی و اعتصابات ابتدا در شهر شستون آغاز و به سرعت به همه شهرهای بلوچستان از جنوب تا شمال گسترش یافت و حدود یک هفته ادامه داشت که در طول آن شمار دیگری از شهروندان بلوچ توسط نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران کشته و زخمی شدند.

رژیم جمهوری اسلامی با قطع اینترنت بلوچستان قصد داشت تا مردم را در خاموشی سرکوب کند ولی ملت بلوچ نه تنها خاموش نشد بلکه در بسیاری از مناطق مانند بخش کورین زاهدان، معترضان توانستند مراکز نظامی را به تصرف خود دربیاورند.

جنایت‌های رژیم جمهوری اسلامی ایران بر علیه ملت بلوچ همچنان ادامه دارد، بطوریکه هیچ ماهی از سال را نمی توان پیدا کرد که شهروندان بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای حکومتی کشته نشوند.

قتل عام های جمعی مردم بلوچ در روزهای بعد از جنایت شمسر، کشتار بی رحمانه مردم در ٨ مهر ماه ١۴٠١ در زاهدان و ١٣ آبان ماه ۱۴۰۱ در خاش، تداوم همان سیاستی است که در سال ٩٩ در مرز شمسر شاهد بودیم.

اما آنچه که مشهود است، اکنون نسل جدید بلوچستان در خط مقدم مبارزه با ستم ایستاده است. رژیم جمهوری اسلامی ایران باید بداند، آن روز که نوجوانان بلوچستان برخاستند، روز آخر دیکتاتوری علی خامنه ای خواهد بود و اکنون ملت بلوچ در خیزش ١۴٠١ نشان داد که به هیچ وجه نمی‌تواند زیر بار ظلم و ستم حکومت ایران بماند و این مبارزه تا روز پیروزی ادامه خواهد داشت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*