ملاقات برخی از روحانیون با مولوی فتحی محمد نقشبندی در زندان وکیل آباد مشهد پس از ١٧۴ روز بی خبری/ بخشی از سخنان مولوی نقشبندی در این دیدار

به گزارش رسانک، امروز شنبه ٢١ بهمن ماه ۱۴۰۲، برخی از روحانیون و معتمدین بلوچ توانستند با مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه شهرستان راسک پس از گذشت ١٧۴ روز بی خبری، در زندان وکیل آباد مشهد ملاقات و دیدار کنند.

بر اساس این گزارش، حافظ محمد حسین نقشبندی، مولوی سرکوهی، حاجی محمد ایوب و حاجی محمد امین نقشبندی امروز توسط دستگاه قضایی اجازه یافته اند با این روحانی مردمی از نزدیک دیدار کنند.

بدنبال انتشار خبرهای تأیید نشده‌ای از جان باختن مولوی نقشبندی در بازداشتگاه نهادهای امنیتی بدلیل شکنجه و فشارهای روحی و جسمی و ایست قلبی، فضای بلوچستان به شدت ملتهب شده و مردم خواستار شفاف سازی دستگاه‌های قضایی و امنیتی نسبت به وضعیت این روحانی شده بودند.

از تاریخ انتقال وی به زندان وکیل آباد مشهد تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

مولوی فتحی محمد نقشبندی به همراه فرزندش محمد در روز یکشنبه ٢٩ مرداد ماه ۱۴۰۲، در مسیر راسک به چابهار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و با گذشت این مدت هیچ تماس و ملاقاتی با خانواده خود نداشته بود.

گفتنی است که در روز بازداشت وی، نیروهای اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات با همکاری مسئولان شرکت نفت چهبار طی تماس تلفنی با مولوی فتحی محمد نقشبندی اطلاع داده بودند که جهت بازگشایی سهمیه های سوخت ماشین های خانواده خود شخصا به چابهار مراجعه کند.

بدنبال این تماس، مولوی نقشبندی به همراه فرزند خود، محمد به سمت چابهار حرکت کرده‌ بودند ولی در پایگاه برجک نیروی انتظامی در روستای نوبندیان بازداشت شدند.

گفتنی است که بازداشت این روحانی مردمی همراه با توهین و تحقیر بوده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*