مولوی عبدالحمید: سایر علما و زندانیان سیاسی نیز آزاد شوند/ راه قانونی برای تحصیل طلاب مهاجر در آینده فراهم شود

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ١٧ بهمن ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید در بخشی از سخنان‌ خود در مراسم “ختم صحیح بخاری” (دانش‌آموختگی طلاب) دارالعلوم زاهدان از آزادی مولوی عبدالمجید مرادزهی ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالیم که مولانا عبدالمجید، یکی از علمای برجسته که بیش از یک سال در زندان بود و بیماری و کسالت هم داشت، شب گذشته آزاد شده است. 

وی ادامه داد که البته اگر انسان در راه حق به زندان هم برود اشکالی ندارد؛ اسلاف و بزرگان ما در گذشته به زندان رفته‌اند. حالا شاید دیگران بگویند این راه، حق نیست، ولی وقتی خودِ شخص تشخیص بدهد و معتقد باشد بر مسیر حق قرار دارد، رفتن به زندان هم اشکالی ندارد.

مولوی عبدالحمید همچنین بر لزوم آزادی سایر روحانیون دربند تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که مولانا فتحی‌ محمد نقشبندی و مولانا فضل الرحمن کوهی و سایر علما و ماموستایان و همچنین زندانیان سیاسی آزاد بشوند. وجود علما در هر منطقه مایۀ امنیت و خیر است و اگر به‌جای زندان، بیرون از زندان باشند به انسجام و امنیت منطقه کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: معتقدیم آزادی سیاستمداران مرد و زن به نفع کشور و وحدت است. سیاسیون باید بتوانند حرف خودشان را بزنند و باید با آنها بنشینیم و حرف‌هایشان را بشنویم.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت بلوچستان و سیستان در ادامۀ سخنانش گفت: ما از یک طرف خوشحالیم که این مراسم برگزار شده است و از یک طرف به‌خاطر اینکه از طلابی که چندین سال کنار هم بودیم و اکنون از آنها جدا می‌شویم پریشان هستیم. مخصوصا طلاب مهاجر که اخیرا فشارهایی وارد شد که این طلاب باید بروند، اما طرفین توافق کردند که طلاب مهاجر بتوانند تا پایان سال تحصیلی بمانند و در امتحانات شرکت کنند و مدرکی تحویل بگیرند و به وطن‌شان برگردند.

مولوی عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار و خواستۀ ما آن است که در آینده راه قانونی طلاب مهاجر باز شود تا بتوانند با گذرنامه و ویزای تحصیلی بیایند و درس بخوانند. ما بر این خواسته اصرار داریم و آن را در راستای حق و عدالت می‌دانیم. بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهای همجوار از جمله افغانستان و تاجیکستان و غیره دوست دارند بیایند و اینجا درس بخوانند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*