ویدئویی از لحظه خاکسپاری “سپهر شیرانی”، دانشجوی بلوچ کشته شده در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان

به گزارش رسانک، “سپهر شیرانی”، ۱۹ ساله، دانشجوی ترم اول در دانشگاه بلوچستان، فرزند دکتر علی (دندانپزشک)، کوچکترین فرزند خانواده و دارای دو خواهر و برادر دیگر، اهل فنوج و ساکن زاهدان بود که در تاریخ ١٠ بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و در بازداشتگاه این نهاد به قتل رسید.

با تلاش و پیگیری معتمدین جنازه سپهر بشرط اینکه خانواده وی در خصوص بازداشت و کشته شدن وی توسط اطلاعات سپاه سکوت کنند به معتمدین و بستگان وی تحویل داده شده و روز جمعه ١٣ بهمن ماه به زادگاه وی شهر پنوچ (فنوج) منتقل شده، مراسم تشییع برگزار و به خاک سپرده شد.

سپهر در برخی مواقع بصورت داوطلب با انتظامات مسجد مکی همکاری می‌کرده و در روز سه‌شنبه حوالی ساعت چهار بعد از ظهر از منزل خارج و تلفن همراه وی نیز خاموش شده است.

با پیگیری‌های خانواده این شهروند، آنها از بازداشت فرزندشان توسط نیروهای اطلاعات سپاه اطمینان حاصل کرده‌اند که نیروهای امنیتی دلیل بازداشت وی را فعالیت در فضای مجازی عنوان کرده و اعلام کرده بودند که پس از پرسیدن چند سوال او را آزاد می‌کنیم.

صبح روز ١٢ بهمن ماه حوالی ساعت ۴:٣٠ دقیقه پیکر بی جان سپهر در حالی که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بوده بر روی پشت بام منزل آپارتمانی شان پیدا شده است. این در حالی است که خانواده وی هیچ اطلاعی از چگونگی آزادی وی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه نداشته‌اند.

گفتنی است که پیشتر نیز نیروهای امنیتی به سپهر در رابطه با فعالیت هایش در فضای مجازی و حضور در انتظامات مسجد مکی و حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم در بلوچستان هشدار و تذکر داده و وی را تهدید کرده بودند.

لازم به ذکر است که مهدی شمس آبادی، دادستان زاهدان با رد بازداشت سپهر توسط اطلاعات سپاه ادعا کرده که خانواده او از مراجع مختلف برای ناپدید شدن او پیگیری کردند اما طبق اطلاعات رسیده سپهر خودکشی کرده است.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*