آزاد شدن یک شهروند بلوچ بازداشت شده توسط نیروهای اطلاعات سپاه در راسک

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ١٠ بهمن ماه ۱۴۰۲، یک شهروند بلوچ که در روز شنبه ٢ دی ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای اطلاعات سپاه شهرستان راسک بازداشت شده بود، پس از ٣٧ روز آزاد شد.

هویت این شهروند نوجوان بلوچ، «آرمین الله‌زائی» ۱۸ ساله، فرزند عبدالناصر، مجرد و اهل شهر راسک عنوان شده است.

آرمین از بازداشت شدگان متهم به آتش زدن بنر قاسم سلیمانی در فروردین سال ۱۴۰۱ در شهر راسک برای سومین بار، پس از بازگشت از دادگاه مقابل منزلش توسط نیروهای اطلاعات سپاه پس از ضرب و شتم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

این شهروند روز ٢٧ آذر ماه و پس از سه روز از حمله جیش العدل به مقر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان راسک توسط اطلاعات سپاه بازداشت، شکنجه و بازجویی و سپس آزاد شده بود، روز شنبه ٢ دی ماه با احضاریه دادگاه فراخوانده شده بود.

وی به همراه پدر خود در دادگاه حاضر شده و پس از بازگشت از دادگاه و جدا شدن از پدرش سوار موتورسیکلت بوده که در نزدیکی منزلش توسط خودروی نیروهای اطلاعات سپاه زیر گرفته شده و پس مورد ضرب و شتم قرار گرفتن در حالی که حاضرین از جمله برادر وی که در محل حضور داشته‌اند و به او کمک می‌کرده‌اند توسط نیروهای امنیتی تهدید شده‌اند و نیروهای امنیتی  آرمین را سوار خودرو خود کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌ بودند.

با پیگیری های بستگان و خانواده آرمین، اطلاعات سپاه و دیگر ارگان‌های امنیتی از وضعیت وی اظهار بی اطلاعی کرده و منکر بازداشت او شده‌اند، اما برادر وی که خود در صحنه بازداشت آرمین حضور داشته و توسط نیروهای اطلاعات سپاه با اسلحه تهدید شده نیز به آنها گفته نیروهای اطلاعات سپاه برادرش را بازداشت کرده‌اند.

از اتهام و علت بازداشت اخیر این شهروند تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است که آرمین به خاطر داشتن سابقه اعتراض و متهم به آتش زدن بنر قاسم سلیمانی سه روز پس از حمله به مقر بازداشت و بشدت مورد شکنجه قرار گرفته بود و از وی خواسته بودن هویت افراد حمله کننده به مقر نظامی و موقعیت مکانی آنها را اعتراف کنند در صورتی که آرمین هیچ خبری از اطلاعاتی که آنها خواستند نداشته و به همین دلیل ساعت‌ها مورد شکنجه قرار گرفته شده است به طوری که نیروهای بومی سپاه به بستگان وی گفته‌اند فریاد‌ها، گریه و التماس‌های وی به برجک‌های دیدبانی هم به خوبی شنیده می‌شده است.

لازم به ذکر است که ‌پیشتر آرمین به همراه برادر خود «افشین الله‌زائی» و «امید بوبر» فرزند شریف در ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، به اتهام آتش زدن بنر قاسم سلیمانی در شهر راسک توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به زاهدان منتقل شده بودند و پس از و شش ماه حبس و تعهد از زندان زاهدان آزاد شده بودند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*