مولوی عبدالحمید: برای اطلاع از میزان رضایت ملت «همه‌پرسی» برگزار کنید/ مردم با اعدام و سخت‌گیری نمی‌توانند عقب بکشند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١٣ بهمن ماه ۱۴۰۲، امام‌ جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: اکنون که در چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، در بین همین مردمی که آن زمان برای اقتصاد و معیشت و عدالت و آزادی قیام کردند، همه‌پرسی برگزار کنید و از آنها بپرسید که چند درصد از آنها راضی هستند. بنده اگر در این کشور نقشی می‌داشتم همه‌پرسی برگزار می‌کردم و به خواست ملت تن می‌دادم.

وی خاطرنشان ساخت: این حکومت در ابتدا «مردمی» بود، اما اتفاق بزرگی که پیش آمد این بود که سیستم به سمت نظامیان چرخش پیدا کرد و بر مشکلات افزوده شد، زیرا نظامیان برای کار دیگری که دفاع از تمامیت ارضی کشور و کارهای دفاعی است آموزش دیده‌اند و سیاست‌های داخلی و خارجی و سیاست‌های اقتصادی را نمی‌توان از طریق نظامیان پیش برد. کارهای سیاسی را باید سیاسیون انجام بدهند تا بتوانند سیاست‌ها را به درستی تنظیم کنند.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: وقتی سیستم کشور به سمت نظامیان رفت سبب ایجاد این‌همه مشکلات و نارضایتی‌ها گردید. اینکه کارگر و بازنشسته و معلم و اصناف مختلف روزانه فریاد می‌زنند واقعیت این است که برای تامین نیازهای زندگی خودشان گیر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بزرگانی که در رأس کشور قرار دارند باید برای ملتی که تحت فشار قرار دارد فکر کنند تا از این وضعیت بیرون بیاید. اینها ملت شما هستند. ما برای خودمان هیچ چیزی نمی‌خواهیم و آنچه می‌گوییم از روی دلسوزی و احساس مسئولیت است و این را تکلیف خودمان می‌دانیم که این مسائل را مطرح کنیم، چنان‌که در گذشته نیز در جلسات و کنفرانس‌ها اصل مسائل را مطرح کرده‌ایم. بنده عادت ندارم از کسی مداحی و تعریف بی‌جا بکنم.

امام‌ جمعه مرکز بلوچستان شهر دزاپ (زاهدان) تصریح کرد: سیاست‌هایی که تاکنون وجود داشته جواب مثبت نداده‌اند و باید تغییر پیدا کنند. امروز هم باید همۀ قومیت‌ها و طیف‌ها و دیندار و غیردیندار را در قدرت شریک کنید. دنبال دیندار نگردید، بلکه همه را وارد میدان کنید. زندانیان سیاسی را بیرون کنید و از آنها بخواهید که برای امور کشور برنامه‌ریزی کنند.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: امروز فشار بر ملت بسیار سنگین است و مردم با اعدام و سخت‌گیری نمی‌توانند عقب بکشند، زیرا وقتی شکم گرسنه باشد و بچه‌ها از شدت گرسنگی گریه کنند همه پریشان می‌شوند. لذا بهتر است برای کشور و ملت فکر اساسی بکنید.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*