واکنش روحانیون شهرستان زابل به یورش نیروهای امنیتی و نظامی به دو مدرسۀ دینی در زاهدان

به گزارش رسانک، روز گذشته ٢٠ آذر ماه ۱۴۰۲، روحانیون اهل‌ سنت شهرستان نصرآباد (زابل)، با صدور بیانیه‌ای از «هجوم نیروهای نظامی» به دو مدرسه در زاهدان به شدت اظهار تأسف کرده و از مسئولان کشوری خواستند جلوی کسانی را که «می‌خواهند عامدانه وضعیت استان را ملتهب کنند» بگیرند.

در این بیانیه آمده است: «جای بسی تأسف است در حکومت اسلامی چنین برخورد تندی با دانش‌آموزان قرآن و علوم دینی صورت می‌گیرد! در کشوری که هفت میلیون مهاجر افغان را پذیرایی و تحمل می‌کند چرا چند صدنفر طلبه، قابل تحمل نباشند؟! درحالی‌که آموزش قرآن و علوم دینی نیاز دینی و طبیعی آنهاست.»

در بیانیۀ مذکور از «هتک حرمت مسجد و حوزه» نیز انتقاد شده و آمده است: «بدعتی نو و دیگر، هتک حرمت مسجد و حوزه است که تاکنون تا حدودی رعایت می‌شده [است]. مسجد و حوزه که از شعائر الهی محسوب می‌شوند، دارای حرمت و تقدس فراوان هستند؛ چرا چنین هتک حرمت بشوند؟!»

روحانیون اهل‌ سنت شهرستان زابل در پایان تصریح کردند: «در شرایطی که مردم و علما سعی می‌کنند با خویشتنداری جو را آرام نگه دارند، چرا افرادی با تصمیم‌های نادرست و نا‌صواب خود جو را ناآرام می‌کنند؟؟ ما علمای منطقه سیستان از خیراندیشان و مسئولین فهیم کشوری می‌خواهیم با جدیت جلوی چنین افرادی را بگیرند تا عامدانه وضعیت استان را ملتهب نکنند.»


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*