ادعای دادستان زاهدان در خصوص بازداشت مامور خاطی پایانه مرزی میلک

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ٢١ آذر ماه ۱۴۰۲، مهدی شمس آبادی، دادستان مرکز استان بلوچستان و سیستان گفت: در خصوص انتشار کلیپ‌های پخش شده مبنی بر ضرب و شتم یکی از سوختبران در پایانه مرزی میلک توسط یکی از کارکنان هنگ مرزی مستقر در این پایانه و مجروح شدن یکی از شهروندان موضوع در دستور کار دادستانی هیرمند و بازرسی هنگ مرزی زابل قرار گرفت و مامور خاطی بازداشت شد.

وی مدعی شده که کلیپ پخش شده در خصوص ضرب و شتم سوختبر توسط نیروهای مرزبانی مربوط به شهریور ماه سال جاری هست و پرونده قضایی در این خصوص برای این مامور خاطی (بدون ذکر هویت) تشکیل و به دادسرای نظام استان ارسال شده است.

گفتنی است که در روز ١۶ آذر ماه ۱۴۰۲، نیروهای مرزبانی مستقر در پایانه مرزی میلک در شهرستان هیرمند با ضربات چاقو و شوکر برقی چند سوختبر بلوچ را مجروح کرده بودند. در تاریخ ١۵ آذر ماه نیز یک کولبر بلوچ به خاطر داشتن ده لیتر نفت سفید که سهمیه خودش بود و قصد فروش آن را در پایانه داشت توسط نیروهای مرزبانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است ادعای دادستان و مقامات قضایی مبنی بر بازداشت ماموران خاطی در حالی مطرح می‌شود که در بسیاری از موارد، نزدیکان قربانیان تیراندازی های مستقیم و بدون ضابطه نیروهای نظامی و امنیتی در مراجع قضایی طرح شکایت کرده‌اند ولی این شکایات هرگز به جایی نرسیده است. از جنجالی ترین این موارد طی ماه‌های اخیر عدم مجازات ابراهیم کوچکزایی، متجاوز یک کودک در چابهار و عاملان و آمران کشتار مردم در جمعه های خونین زاهدان و خاش می‌باشند.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*