تهدید معلمان اعتصاب کننده در سرباز و راسک توسط مدیران و حراست آموزش و پرورش

به گزارش رسانک، به دنبال پرداخت نشدن حقوق، بیمه و همچنین عدم تبدیل وضعیت، جمعی از معلمان خرید خدمات که از ١٨ آذر ماه ۱۴۰۲ دست به اعتصاب زده و سر کلاس های درس حاضر نشدند، توسط مدیران و حراست ادارات آموزش و پرورش شهرستان های سرباز و راسک تهدید شدند.

بر اساس گزارش های دریافتی، مدیران و حراست این ادارات این معلمان را به اخراج، لغو ابلاغیه و جابجایی به مناطق دوردست و مرزی تهدید کرده و از آنها ضمن اینکه خواستار برگشتن به سر کلاس ها شده‌اند گفته شده زودتر اعتصابات را پایان دهند.

گفتنی است که شماری از این معلمان روز گذشته ٢٠ آذر ماه در مقابل فرمانداری شهرستان راسک تجمع کرده و همچنان خواستار مطالبات خود شده بودند.

گفتنی است که در حال حاضر ۶۰۰ معلم خرید خدمات در مناطق تحت پوشش اداره آموزش و پرورش شهرستان راسک مشغول به تدریس هستند که از دریافت هر گونه دستمزد و پاداشی محروم مانده اند.

معلمان خرید خدمات طی ٩ سال اخیر با وعده و وعیدهای پوشالی مسئولان در بلاتکلیفی بوده‌اند و هیچگونه اقدامی در جهت امنیت شغلی و معیشتی آنها صورت نگرفته است.

همچنین برای این معلمان در طول سال‌های گذشته هیچگونه بیمه ای نیز رد نشده و همچنان حقوق سال گذشته شان نیز به آنها پرداخت نشده است.

لازم به ذکر است که اعتصابات گسترده این معلمان باعث شده تا کلاس های درس بسیاری در مناطق بنت، آشار، دشتیاری، راسک و… به تعطیلی بیانجامد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*