کاروان اعتراضی پیاده‌روی مردم تربت در شرق بلوچستان به کویته رسید

به گزارش رسانک، شامگاه گذشته ٢٠ آذر ماه ۱۴۰۲، کاروان اعتراضی ملت بلوچ، با رهبری زنان و علیرغم تلاش‌های رژیم جمهوری اسلامی پاکستان جهت متوقف کردن آن به مرکز بلوچستان، شهر کویٹه (کویته) رسید و مورد استقبال گسترده شهروندان در این شهر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بدنبال قتل حکومتی چهار شهروند بلوچ توسط نیروهای نظامی در شرق بلوچستان، خانواده های شهدا در اقدامی اعتراضی برای چندین روز در شهر تربت تحصن کرده و سپس طی یک اعتراض گسترده بصورت راهپیمایی پیاده از شهر تربت به کویته رهسپار شدند تا اینگونه صدای اعتراض خود را به جهانیان برسانند.

گفتنی است که روز ٣ آذر ماه، نیروهای دپارتمان تروریسم پاکستان (سی تی دی) با انتقال جسد بالاچ و سه شهروند بلوچ که در ماه‌های قبل پس از یورش به منازلشان توسط نیروهای نظامی بازداشت شده بودند، مدعی شد که این افراد در درگیری با این نهاد کشته شده و از آنها مقادیری مهمات و مواد منفجره کشف شده است.

در همین راستا، خانواده بالاچ بلوچ با انتقال جسد فرزندشان مقابل میدان شهید فدا بلوچ واقع در شهر تربت اقدام به تجمع کرده و صدها شهروند و فعال حقوق بشر و سیاسی بلوچستان به آنها پیوسته و این اقدام، آغازی بود برای دادخواهی عظیم ملت بلوچ که با راه اندازی این کاروان و گذر از شهرهای مختلف نسبت به نسل کشی و ناپدیدسازی قهری در بلوچستان فریاد اعتراضی خود را به گوش جهانیان برسانند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*