مولوی عبدالحمید: از آزادی رسانه‌ها حفاظت شود/ عبادت اجازه نمی‌خواهد؛ ماموران نمازخانه اهل سنت را تعطیل کردند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٣ آذر ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه از آزادی بیان و قلم صحبت کرد و همچنین از تعطیلی نمازخانه‌های اهل سنت در تهران و مشهد به دست ماموران امنیتی خبر داد و گفت که در هیچ جای دنیا عبادت اجازه نمی‌خواهد.

امام جمعه زاهدان از زندانی کردن روحانیون اهل سنت به دلیل اظهارنظرهای سیاسی انتقاد کرد و گفت: در ایران رسانه‌ آزاد نداریم در صورتی که باید رسانه‌ها آزاد باشند و از آنها محافظت شود.

مولوی عبدالحمید با تاکید بر گفتگو برای حل مشکلات گفت: «رسانه ملی» از بیت المال تغذیه می شود اما ما از آن سهمی نداریم و به مردم بلوچستان پرداخته نمی شود.

وی در ادامه از فیلترینگ گسترده نیز انتقاد کرد و گفت اجازه نمی دهند حتی تلویزیون ماهواره‌ای داشته باشیم برای ترویج اعتقادات خود و سایت‌های ما را از روز اول فیلتر کرده‌اند.

گفتنی است که از ٨ مهر ماه سال ۱۴۰۱ که نیروهای امنیتی و نظامی رژيم جمهوری اسلامی ایران به نمازگزاران در زاهدان تیراندازی کرده و موجب کشته شدن بیش از صد تن و جراحت صدها تن دیگر شدند، راهپیمایی‌های اعتراضی پس از نماز جمعه هر هفته در زاهدان برگزار شده است.

تاکنون تلاش نیروهای جمهوری اسلامی برای ممانعت از برگزاری جمعه های اعتراضی زاهدان به جایی نرسیده است، هرچند گاهی برای حفاظت جان مردم و به درخواست مولوی عبدالحمید این راهپیمایی‌ها به سکوت برگزار می‌شود.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*