مولوی عبدالحمید: مردم از انتخابات ناامید شده‌اند/ در کشور تغییرات بیاورید و با مردم آشتی کنید/ سفر حج من برای کسی ضرر نداشت

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ٨ تیر ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید در مراسم نماز عید قربان به موضوع انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: این روزها مسالۀ انتخابات مجلس مطرح است و شنیده می‌شود که بسیاری به افراد زنگ می‌زنند و از آنها می‌خواهند برای انتخابات آمادگی کنند. اما مردم ایران امروز با فقر و تنگدستی و مشکلات متعددی گرفتار هستند و این نتیجۀ ضعف مدیران است. متاسفانه در کشور ما نخبه‌گریزی است و از نخبگان و مدیران توانمند دوری می‌شود. مدیران ضعیف از طیف‌های ضعیف را گزینش کرده و روی کار آوردند. این ضعف در گزینش‌هاست که رؤسای جمهور و نمایندگان مجلس که به وسیلۀ شورای نگهبان و نهادهای امنیتی گزینش می‌شوند و یا مدیرانی که انتخاب می‌شوند، افراد ضعیف انتخاب شدند و به صحنه آمدند.

وی افزود: نمایندگان مجلس که نمایندۀ دولت و حاکمیت نیستند بلکه نمایندۀ مردم و امید مردم هستند که حرف مردم را بزنند، وقتی نتوانند از حق و حقوق مردم دفاع کنند چگونه از مردم نمایندگی می‌کنند؟! نماینده باید بر اجرای قانون و بر سیاست‌های داخلی و خارجی نظارت داشته باشد و در مجلس حرف بزند.

امام‌ جمعه زاهدان تصریح کرد: مردم از انتخابات‌ها ناامید شده‌اند و معتقدند انتخابات و صندوق رأی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. صندوق رأی که از اوایل انقلاب بوده همواره ضعیف شده و اکنون به آخرین نقطۀ ضعیف خود رسیده است. لذا با این روش گزینش هیچ فایده‌ای ندارد. مردم هیچ انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات ندارند.

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: اینکه مسئولان کشور دنبال برقراری رابطه با آمریکا و اروپا و کشورهای خارجی هستند خوب است و این یکی از خواسته‌های ملت بوده است، اما اصل در ایجاد تغییرات در داخل کشور است. تا زمانی که شما در داخل تغییرات بزرگ و ژرف نیاورید تغییری در داخل کشور به‌ وجود نمی‌آید. اگر می‌خواهید تغییرات بیاورید باید اول با ملت آشتی کنید و به خواسته‌های مردم رسیدگی کنید و زندانیان سیاسی را آزاد کنید. اگر امروز زندانیان سیاسی را آزاد کنید و مردم را با خودتان همراه کنید همین فردا پول شما ارزش پیدا می‌کند.

ایشان خاطرنشان ساخت: این حرف‌ها از روی خیرخواهی هستند و در دیگر نقاط دنیا خریدار دارند و برای اینکه کسی این حرف‌ها را بزند هزینه پرداخت می‌کنند، اما متاسفانه در کشور ما منتقد و کسی که واضح و روشن صحبت کند را نمی‌پسندند، درحالی که تا وقتی نقد نباشد اصلاح امکان‌پذیر نیست. یک تغییر همین است که شما ظرفیتی ایجاد کنید که افراد بتوانند حرف بزنند و انتقاد کنند.

مولوی عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان گفت: امسال ما عازم سفر حج بودیم و تعدادی از نزدیکان ما هم با ما همراه بودند. البته پیشنهاد مردم این بود که بنده به این سفر نروم و خودِ بنده هم مقداری متردد بودم اما انصراف ندادم. درخصوص ممانعتی که از این سفر صورت گرفت، بنده در مورد خودم هیچ گلایه‌ای ندارم، اما اینکه مانع سفر افرادی شدند که قرار بود با بنده در این سفر همراه باشند این خیلی جای گلایه دارد، زیرا این اقدام بر خلاف نص صریح قرآن مجید است.

وی ادامه داد: البته اگر بنده هم به حج می‌رفتم در گوشه‌ای از مسجدالحرام می‌نشستم و مناسک حج را انجام می‌دادم و برای همه دعای خیر می‌شد و این سفر برای کسی ضرری نداشت، اما تدبیر مهم است. اگر شما نمی‌خواستید بنده به این سفر بروم می‌آمدید و مانند بسیاری از مردم مشورت می‌دادید که به این سفر نروم و این‌طور تبلیغات هم نمی‌شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*