اعترافات اجباری دیکته‌ شده‌ی “یحیی استادی”؛ پیگیری پروژه‌ی “بی‌آبرو کردن مولوی عبدالحمید”

به گزارش رسانک، رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی طبق روال همیشگی خود در روز چهارشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ اقدام به پخش اظهارات دیکته شده‌ی فردی نمودند که طبق دستور و پیگیری سازمان اطلاعات سپاه قصد ترور بیولوژیک مولوی عبدالحمید را داشت. این فرد که رسانه‌های وابسته به سپاه وی را “یحیی استادی” معرفی کرده‌اند پیش از آن که بتواند نقشه‌ی خود را عملی نماید توسط انتظامات مسجد مکی شناسایی و طرح‌ ترور فیزیکی مولوی عبدالحمید خنثی شده بود.

در ویدئویی که از اظهارات فرد مذکور توسط دستگاه پروپاگاندای رژیم تهیه شده به روشنی معلوم می‌شود که وی به بیان جملات دیکته شده‌ی کلیشه‌ای در ارتباط با اعتراف گیری و شکنجه‌ی ادّعایی از سوی مسجد مکی و مسئولان آن می‌پردازد. در این ویدئو به روشنی مشاهده می‌کنیم که فرد مذکور نمی‌تواند رنگ باور پذیری به جملات دیکته شده بدهد‌‌ و تسلل روایی اظهارات وی به شدت مخدوش است. کات‌های متعدد یکی از نشانه‌های این مسئله هستند.

پخش این اعترافات در حالی انجام می‌شود که به گفته‌ی دفتر مولوی عبدالحمید فرد مذکور در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در حضور دو معاون مدیرکل اطلاعات استان و یک کارشناس بدون این که فشاری بر وی باشد تمامی اظهارات خود را تأیید نموده و گفته است که بدون هر گونه تهدید و شکنجه‌ای آن‌ها را بیان داشته است.

دفتر مولوی عبدالحمید همچنین اعلام داشته است که اظهارات فرد مذکور که در آن‌ها به جزئیات اهداف خود با ذکر اسامی طراحان (ترور) پرداخته ثبت و ضبط شده و با هدف جلوگیری از التهاب از انتشار آن‌ها خودداری شده است.

با در نظرداشت این مسئله که غیر حرفه‌ای بودن سازمان اطلاعات سپاه به عنوان دستگاه موازی اطلاعاتی_امنیتی رهبر جمهوری اسلامی در عملیات‌های ناکام ترور بر همگان روشن شده و رسوایی‌هایی را برای رژیم و مسئولان این سازمان به بار آورده و نظر به این که در بیشتر این عملیات‌های شکست خورده از افراد عادی و بی تجربه استفاده شده است، دور از ذهن نبوده که انتظامات مسجد مکی بتواند با اندکی تیزبینی متوجه رفتار مشکوک این عامل بی تجربه و در نهایت مأموریت وی از سوی اطلاعات سپاه بشود.

انتشار اعترافات اجباری “یحیی استادی” و همزمان بازداشت سه نفر از فعالین رسانه‌ای مسجد مکی به اتهام “انتشار شایعه‌ی ترور مولوی عبدالحمید” در راستای سناریوی جدید نهادهای امنیتی قابل ارزیابی هستند. رژیم که نتوانست در طی چند ماه گذشته به دستور رهبر خود مبنی بر بی‌آبرو نمودن مولوی عبدالحمید جامه‌ی عمل بپوشاند و نکته‌ی منفی‌ای در جهت ترور شخصیتی ایشان پیدا کند اقدام به حذف فیزیکی ایشان نمود که در این امر ناکام ماند. حال که رژیم نتوانسته صدای حق طلبی مردم معترض بلوچ به رهبری مولوی عبدالحمید را چه با طرح حذف فیزیکی، چه با سرکوب مردم معترض و بازداشت‌های گسترده و متوسل شدن به ترفندهای کثیف خود خاموش نماید جای متهم و شاکی را عوض نموده و با به کارگیری دستگاه پروپاگاندای خود در تلاش است که با مخدوش نمودن چهره‌ی مولوی عبدالحمید طبق دستور خامنه‌ای اعتراضات مردم بلوچ را متوقف نموده و به محاق ببرد. در روزهای آینده احتمالا شاهد پخش اعترافات اجباری دست اندرکاران رسانه‌ای بازداشت شده‌ی مسجد مکی در قالب عملیات روانی و فراهم نمودن زمینه‌های برخورد و فشار بیشتر بر مسجد مکی و مسئولان آن باشیم.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*