بازداشت و شکنجه یک روحانی بلوچ به اتهام قتل امام جمعه روستای کوران مئگس (مهرستان)

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ١ تیر ماه ۱۴۰۲، یک روحانی بلوچ پس از احضار به اداره آگاهی شهرستان مئگس (مهرستان) بازداشت و به زاهدان منتقل شد.

هویت این شهروند بلوچ، مولوی “یوسف حسین زایی”، ٣۵ ساله و اهل روستای کوران از توابع شهرستان مهرستان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اداره آگاهی مولوی یوسف را به اتهام قتل حافظ کریم بخش سپاهی، امام جمعه سابق روستای کوران احضار کرده و سپس از خانواده مقتول نیز خواسته‌اند که به این اداره مراجعه کنند.
بدنبال مراجعه نزدیکان مولوی کریم بخش، به آنها اطلاع داده شده که قاتل بازداشت شده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: امروز (۴ تیر ماه ۱۴۰۲)، دو تن از بستگان مولوی یوسف به ملاقات وی در زاهدان رفته اند که متوجه آثار ضرب و جرح شدید بر روی صورت و دستان وی شده‌اند.

این منبع افزود: این در حالی است که در روز حادثه مولوی یوسف در یکی از روستاهای اطراف مهرستان جهت نصب شیشه یک منزل رفته بوده و صاحبان این منزل گواه بر بی گناهی وی هستند.

در همین راستا، نهادهای امنیتی اکنون با فشار آوردن به خانواده مولوی یوسف خواستار تحویل دادن برادر او نیز هستند، در حالی که برادر او نیز در شب حادثه قتل امام جمعه سابق در مغازه خود بوده و هیچ نقشی در آن نداشته است.

لازم به ذکر است پس از بازداشت مولوی یوسف، خبرگزاری های رژیم جمهوری اسلامی ایران با پخش ویدئویی از اعترافات اجباری دو نفر، آنها را قاتل و همدست قاتل معرفی کردند.

فعالان اجتماعی و حقوق بشری بلوچ معتقدند که با توجه به سوابق رژیم جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی مانند وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، این بازداشت ها و اعترافات اجباری سناریویی برای ایجاد اختلاف طایفه ای در شهرستان مئگس می‌باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*