رسانه‌های جمهوری اسلامی: کشته شدن ١۶٨ سوختبر، فقط در جاده‌های ایرانشهر و سرباز در سال گذشته

رسانک/ رسانه‌های رژیم جمهوری اسلامی ایران در گزارشی درباره سوختبران استان بلوچستان و سیستان نوشتند که اگر این سوختبران جانشان را در اثر تیراندازی ماموران مرزی از دست ندهند، در خودروهای آتش‌گرفته می‌سوزند یا عضوی از بدنشان را از دست می‌دهند.

در این گزارش با عنوان «اینک رنج سوختبران» آمده است: «سوختبران استان سیستان و بلوچستان، مصیبت‌های‌شان کم از کولبران کردستان نیست.»

در این گزارش به دلایلی چون «تامین هزینه‌های درمان اعضای خانواده، مخارج ازدواج یا تامین هزینه‌های تحصیل» از جمله این دلایل عنوان شده اند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته ۱۶۸ سوختبر بر اثر انفجار خودرو در جاده‌های اطراف ایرانشهر و سرباز كشته شدند که ۱۴۷ نفرشان زن و بچه داشتند. همچنين در سال ١۴٠١ شمسی به‌طور ميانگين هر هفته چهار نيسان سوختبر در جاده‌های خروجی ايرانشهر منفجر شده است.

در این گزارش آمده بيمارستان خاتم در ايرانشهر بالاترين آمار جراحی‌های سوختگی، معلوليت، قطع عضو و فلج به دليل شدت سوختگی، را در كشور دارد و غير از ۱۰ تخت سوختگی و سه اتاق جراحی این بیمارستان، تا شعاع ۴۰۰ كيلومتر و تا مرز بلوچستان، هيچ تجهیزاتی برای مداوای سوختبرهای آسیب‌دیده وجود ندارد.

گفتنی است که همه سوختبران برای ادامه زندگی به این جدال وارد می‌شوند. آنها خطر می‌کنند، خود را به دورترین نقاط مرزی می‌رسانند و هر بار به سفری می‌روند که شاید بازگشتی نداشته باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*