احراز هویت سوختبران جان باخته در پی تیراندازی نیروهای نظامی در اصفهان

به گزارش رسانک، صبح روز سه‌شنبه ٢٣ خرداد ماه ۱۴۰۲، چهار سوختبر بلوچ که در پی تیراندازی نیروهای نظامی در محور خور_جندق واقع در استان اصفهان کشته شده بودند، احراز هویت شدند.

هویت این سوختبران بلوچ “سعید گرگیج”، “عزیز قنبرزهی گرگیج” و “بهزاد لجه‌ای” هر سه نفر اهل زاهدان و ساکن روستای تنگ راه استان گلستان  و “ادریس گمشادزهی”، ١۵ ساله، فرزند جمعه اهل و ساکن زاهدان عنوان شده است.

در این تیراندازی که منجر به واژگونی و آتش گرفتن خودروها شده دو نفر به نام های “ثناالله سرگلزایی” و “سعید کبدانی”، هر دو ٢٠ ساله و اهل زاهدان زخمی شده و به بیمارستانی در نایین منتقل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، پس از تیراندازی نیروهای نظامی به لاستیک های این خودروها، هر سه خودرو واژگون شده‌اند که دو خودرو دچار حریق شده و چهار نفر در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است که پدر ادریس، “جمعه” در زندان زاهدان محبوس است و ادریس تنها نان آور خانواده بوده و از مدتی که پدرش زندانی شده به کارگری و سوختبری مشغول بوده است.

لازم به ذکر است نبود شغل مناسب و پایدار به باعث شده تا بسیاری از شهروندان در بلوچستان به کار سوختبری روی بیاورند ولی سالانه تیراندازی نیروهای نظامی به سمت آنها و حوادث جاده‌ای باعث شده تا صدها شهروند بلوچ کشته و زخمی شوند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*