فوت نوزاد دیگر که با خطای پزشکان بیمارستان امام علی چابهار به سردخانه منتقل شده بود

به گزارش رسانک، روز گذشته ١٧ خرداد ماه ۱۴۰۲، دومین نوزاد زنده که با خطای پزشکان بیمارستان امام علی چابهار به سردخانه منتقل شده و پس از دوازده ساعت، خانواده او متوجه زنده بودنش شده بودند، در مسیر بازگرداندن به بیمارستان فوت کرد.

بر اساس این گزارش، در ١۶ خرداد ماه، یک مادر باردار از یک روستای اطراف زرآباد جهت انجام زایمان به زایشگاه بیمارستان امام علی مراجعه کرده و در میان بی تجربگی دکترهای این بخش، دوقلوهایش به دنیا آمده‌اند.
پس از به دنیا آمدن دوقلوها دکتر به اشتباه تشخیص داده که هر دو نوزاد فوت کرده‌اند و آنها را به سردخانه بیمارستان منتقل کرده‌اند.

روز چهارشنبه ١٧ خرداد ماه، بدنبال تسویه حساب خانواده نوزادان از بیمارستان و تحویل گرفتن نوزادها، آنها قبل از مراسم خاکسپاری متوجه شده‌اند که یکی از نوزادان با گذشت بیش از دوازده ساعت همچنان زنده است.

در همین راستا، روابط عمومی بیمارستان امام علی چابهار در جوابیه‌ای در توضیح این اتفاق عنوان کرده بود: «نوزادان دو قلو با سن جنین ۲۵ هفته به علت نارسی شدید و عدم تشکیل کامل اندامهای حیاتی به بخش ویژه نوزادان NICU منتقل شده و نوزاد دختر به علت نارسی شدید فوت کرده و نوزاد پسر با وضعیت بالینی نامساعد در بخش ویژه با اتصال به دستگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.
پرسنل بخش با مراجعه به همراه بیمار ضمن تشریح کامل شرایط بالینی نوزاد درخواست بستری نوزاد را نموده اند که همراهیان این امر را منوط به حضور پدر بیمار نموده اند و پدر بیمار در ساعت ۶ صبح با حضور در بیمارستان اقدام به ترخیص نوزاد با رضایت شخصی نموده اند و ثبت اثر انگشت پدر نوزادان در دفتر بخش مستند میباشد».

لازم به ذکر است که بستگان این نوزادان جوابیه بیمارستان را رد کرده و اعلام کرده اند که از طریق مراجع قضایی این پرونده را پیگیری خواهند کرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*