محکومیت سی سال حبس در تبعید و ۹ ماه حبس تعزیزی برای سه شهروند بلوچ از بازداشت شدگان اعتراضات زاهدان

به گزارش رسانک به نقل از حال وش، روز سه‌شنبه ٩ خرداد ماه ۱۴۰۲، سه شهروند بلوچ، از بازداشت‌شدگان اعتراضات زاهدان از بابت اتهامات «محاربه و اغتشاش» از شعبه دو دادگاه انقلاب زاهدان هر کدام به ۱۰ سال حبس در تبعید (نفی بلد) در زندان استان های اردبیل و آذربایجان شرقی و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

۱_«حسین کاشانی اصل»، ۲۹ ساله، فرزند نایب، ساکن منطقه کریم آباد زاهدان، از بابت اتهام محاربه ۱۰ سال حبس تبعید در زندان آذربایجان شرقی و از بابت اتهام اغتشاش به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

۲_«عادل گرگیج»، ۲۲ ساله، فرزند عبدالرحیم، ساکن منطقه بزرگمهر زاهدان، از بابت اتهام محاربه ۱۰ سال حبس تبعید در زندان استان اردبیل و از بابت اتهام اغتشاش به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

۳_ «علی احمد بریچی»، ساکن منطقه کریم آباد زاهدان، از بابت اتهام محاربه ۱۰ سال حبس تبعید در زندان آذربایجان شرقی و از بابت اتهام اغتشاش به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

گفتنی است حسین کاشانی در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، عادل گرگیج و علی احمد بریچی در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱، در زاهدان توسط نیروهای امنیتی در رابطه با یک پرونده مشترک بازداشت و تحت شکنجه و اخذ اعترافات اجباری قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، نامبردگان از شعبه دو دادگاه انقلاب زاهدان با قضاوت قاضی «حسین قنبری» هر کدام به ده سال و سه ماه نفی بلد محکوم شده اند و هر سه نفر به حکم صادره از دادگاه بدوی اعتراض نموده اند که نتیجه آن تاکنون مشخص نیست.

پیشتر نیز مراحل بازپرسی نامبردگان در شعبه شش دادگاه مجتمع قضایی شهید نوری توسط بازپرس «حسین سید آبادی» انجام شده است.

قابل ذکر است گفته میشود هر سه زندانی از دوستان خدانور لجه ای بوده و هم اکنون در بازداشتگاه بند ۹ زندان مرکزی زاهدان محبوس هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*