تجدید میثاق روحانیون شهرستان ايرانشهر با مولوی عبدالحمید و حمایت از مواضع وی

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه جمعی از روحانیون برجسته بلوچ از شهرستان پهره (ايرانشهر) با حضور در دفتر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ،امام جمعه زاهدان با وی تجدید میثاق بسته و از مواضع او در قبال حوادث اخیر در ایران حمایت کردند.

روحانیون ايرانشهر در یک بیانیه از قطبی ساختن فضای استان بلوچستان و سیستان توسط حاکمیت انتقاد کرده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

“امروز مورخه ١١ اردیبهشت ماه ١۴٠٢ علمای تراز اول ایرانشهر بزرگ و حومه جهت عرض تبریک عید سعید فطر و تجدید میثاق و تاکید بر مواضع برحق حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در دفتر ایشان حضور یافته و موارد ذیل را با قوت اعلام می‌دارند:

۱- مواضع برحق حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در خصوص سیاست‌های جاری کشور مورد تایید و تاکید همه ما می‌باشد.

۲- اعمال سلیقه و فشارهای اخیر، به ویژه بازداشت اخیر علما و بالاخص بازداشت اساتید دارالعلوم زاهدان، شکاف و فاصله بین حاکمیت و مردم را بیشتر کرده، باعث بروز مشکلات و تنش‌های بیشتر خواهد شد.

۳- متهم کردن علما و مردم استان به ایجاد فضای دوقطبی و تلاش برای ناامن کردن استان به شدت محکوم و مردود بوده، و بر انسجام و اتحاد تاکید می‌نماییم.

۴- با قوت تمام اجرای عدالت در حق عاملان و آمران جمعه‌های خونین زاهدان و خاش را خواستاریم و تاکید می‌نماییم که مخلان واقعی امنیت و مسببان اصلی دوقطبی‌سازی استان، آمران کشتار مردم بی‌گناه هستند.

۵- جمع حاضر خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط علمای زندانی، بالاخص مولانا فضل‌الرحمن کوهی، علما و اساتید دارالعلوم زاهدان، علمای کردستان و سایر زندانیان سیاسی می‎باشد.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*