مرثیه ای در سوگ بزرگمرد بلوچستان حاجی محمد خان میرلاشاری  

خبر بسیار تلخ و ناگوار واقعه دردناک خاموش شدن شمع روشنایی بخش مرد بزرگ بلوچستان حاجی محمد خان میرلاشاری امروز صبح چهارشنبه ٢ فروردین ١۴٠٢ همه ما را به اندوه فرو برد.
آن مرحوم در بیمارستانی در شمال لندن جان به جان آفرین تسلیم کرد.

برای بنده این خبر تلخ و ناگوار سنگین بود. هفته گذشته وی را در همان بیمارستان عیادت کردم و بعد از صحبت با وی تا حد زیادی امیدوار شدم. اما مشیت الهی امر دیگری بود. دهه ها است که افتخار آشنایی و همنشینی و یادگیری از این مرد بزرگ, تاثیرگذار,  مهربان و مومن و عالم و آگاه به مسائل اجتماعی و سیاسی را در لندن  داشتم. هیچ واژه و جمله‌ای توصیف کننده این غم بزرگ نیست.

زندگی پر بار این بزرگ مرد بلوچستان در مندرجات مختلف و از جمله در دو جلد کتاب به نام “مردان بلوچ لاشاری” به قلم ابراهیم جاوشیری و سلسله نوشتجات فراوان و مجموعه ویدئوهای یوتیوبی تحت عنوان “خلاصه ای از زندگی سیاسی حاجی محمد خان میرلاشاری” ترسیم شده است.

اگرچه تسلیت قطره ایست در برابر این اقیانوس عظیم غم؛ اما بنده با قلبی آکنده از اندوه این ضایعه بزرگ را به تک تک اعضای خاندان بزرگ و معزز میرلاشاری,مبارکی، شیرانی، ملک، بلیده ای، امیری، و جمیع طوایف لاشار و خانوادهای وابسته و همچنین کل بلوچستان تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای همه بازماندگان تقاضای صبر جمیل آرزومندم. امیدوارم روح آن مرحوم بزرگوار  در پرتو نور الهی آرام گیرد.
 
عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن
چهارشنبه دوم فروردین ١۴٠٢

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*