هشدار عفو بین الملل در مورد خطر اعدام چهار معترض جوان بلوچ

به گزارش رسانک، سازمان عفو بین‌الملل هشدار می‌دهد که چهار جوان بلوچ که در جریان اعتراضات توسط مأموران حکومتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند، در معرض خطر اعدام قرار دارند و دو جوان دیگر نیز با محاکمه مجدد ناعادلانه روبه‌رو هستند.

این سازمان با ارسال نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، از او خواسته است تا حکم اعدام برای ابراهیم نارویی، کامبیز خروت، منصور دهمرده و شعیب میربلوچ‌زهی ریگی را لغو کرده و در مورد محاکمه منصور هوت و نظام‌الدین هوت نیز تجدید نظر کند.

عفو بین‌الملل خواستار رسیدگی مجدد به پرونده‌های این معترضان با استانداردهای بین‌المللی محاکمه عادلانه و بدون توسل به شکنجه و اعتراف‌گیری و مجازات اعدام شده است.

سازمان عفو بین‌الملل از همه افراد خواسته است تا با ارسال نامه مشابه به مقام‌های قضایی ایران خواستار ارائه دسترسی این افراد به خانواده و وکلای خود و همچنین مراقبت‌های پزشکی کافی شوند.

عفو بین‌الملل به نقل از منابع آگاه می‌گوید که بازجویان این افراد را برای گرفتن «اعترافات اجباری» تحت شکنجه‌های شدید، از جمله خشونت جنسی، قرار داده‌اند و برای نمونه منصور دهمرده را چنان کتک زده‌اند که دندان‌ها و بینی او شکسته و به اندام تناسلی ابراهیم نارویی نیز سوزن فرو کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*