نماینده پارلمان آلمان خواستار آزادی جمشید حسن زهی از بازداشت‌شدگان بلوچ شد

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ١١ اسفند ماه ۱۴۰۱ ، خانم “گلستان یکسل” نماینده پارلمان آلمان طی یک نامه به سفیر رژیم جمهوری اسلامی ایران در این کشور خواستار آزادی “جمشید حسن زهی”، شهروند بلوچ بازداشت شده در زاهدان شد.

خانم گلستان در این نامه علاوه بر خواستار آزادی هر چه سریعتر این شهروند بلوچ شده تاکید کرده است که دادگاه‌های برگزار شده شهروندان بازداشت شده در ایران عادلانه نیستند.

خانم گلستان در تاريخ ٢۵ آذر ماه ۱۴۰۱، وکالت سیاسی جمشید حسن زهی را بر عهده گرفته است.

گفتنی است که جمشید به همراه فرشید، امید، اسماعیل و بهزاد، همگی با فامیلی حسن زهی که همگی کارگر بوده و با هم نسبت فامیلی دارند توسط نیروهای نظامی در محل کارشان در تاریخ ٣ آذر ماه ۱۴۰۱، بازداشت شده‌اند.

هر پنج نفر به اتهام حمله به ماموران پاسگاه چشمه زیارت بازداشت شده‌اند در حالی که فرشید، بهزاد و امید زمان حادثه به گواه و شهادت صاحب مصالح فروشی در آن تاریخ در زاهدان مشغول به کار بودند، اسماعیل هم سرویس سوختبری بوده و جمشید هم به گواه بقیه مغازه دارها در مغازه خودش بسر می‌برده است.

به گفته یک منبع مطلع، هر پنج نفر بشدت تحت شکنجه قرار دارند و مجبور به اعترافات اجباری علیه خود شده اند و از وضعیت و محل نگهداری شان اطلاعی در دسترس نیست.

گفتنی است که در تاریخ ٢۴ دی ماه ۱۴۰۱ ، بهزاد، امید و اسماعیل آزاد شدند ولی از وضعیت پرونده جمشید و فرشید اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۳۰ آبان افرادی ناشناس در مسیر روستای چشمه زیارت زاهدان به خودروی پاسگاه این روستا حمله کردن که در پی آن دو مامور کشته و زخمی شدند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*