تلاش نهادهای امنیتی جهت شانه خالی کردن نسبت به پاسخگویی در مورد مولوی عبدالغفار نقشبندی

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ١٠ اسفند ماه ۱۴۰۱، رسانه‌های رژیم جمهوری اسلامی ایران در خبری مشترک از خارج شدن مولوی عبدالغفار نقشبندی از کشور خبر دادند تا از این طريق نسبت به پاسخگو بودن نهادهای امنیتی و حکومتی به وضعیت این روحانی بلوچ شانه خالی کنند.

در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱، دادگاه ویژه روحانیت در مشهد مولوی عبدالغفار نقشبندی را احضار کرد. این روحانی بلوچ شامگاه ۲۰ آذر ماه در جلسه با مردم و روحانیون بلوچ شهرستان های راسک و سرباز در مسجد جامع قاسمی راسک از سفر خود به مشهد خبر داد.

مولوی فتحی محمد نقشبندی روز جمعه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱، از بی‌خبری مولوی عبدالغفار فرزند خود از روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه خبر داد و گفت: «مولانا عبدالغفار با وجود کسالت و بیماری جهت حضور در دادگاه ویژه روحانیت عازم مشهد شده اما از آن روز به بعد تلفن همراه وی خاموش و هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نیست.»

گفتنی است که دلیل انتشار این خبر پس از حدود سه ماه از مفقود شدن مولوی عبدالغفار نقشبندی توسط جمهوری اسلامی مشخص نیست ولی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی قبلاً نیز پس از بازداشت شهروندان بلوچ اقدام به ناپدیدسازی قهری آنها کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*