دلگان گرمترین شهر در جغرافیای ایران

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ ، مدیرکل هواشناسی بلوچستان و سیستان گفت: در شبانه روز گذشته برای نخستین بار در تابستان امسال یکی از شهرهای استان یعنی دلگان با دمای ۴۷ درجه سلسیوس گرمترین شهر ایران شد.

حسن حیدری اظهار کرد: بر خلاف بهار امسال که برخی شهرهای بلوچستان مانند دلگان، راسک، کسرکند و زرآباد بارها با دماهای بالا گرمترین شهرهای ایران شدند، این نخستین بار از شروع تابستان تاکنون است که دمای یکی از شهرهای استان در بالاترین مقدار در سطح کشور قرار می گیرد.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود دمای هوای دلگان در روزهای آینده نوسانات زیادی به خود نبیند و بیشینه دمای این شهر در محدوده ۴۵ تا ۴۷ درجه سلسیوس قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از ادامه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال بلوچستان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه سرعت باد در نصرآباد (زابل) به ۲۲ متر برثانیه معادل ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید اما تأثیر قابل توجهی در کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا نداشته است.

حیدری در ادامه از فعالیت سامانه بارشی همرفتی در بخش هایی از استان خبر داد و افزود: تمرکز فعالیت این سامانه بیشتر برای شهرستان های پهره، تپتان، واش سرباز، پنوچ، کسرکند، گِه، شستون، بُنپور، راسک، سب سوران و مئگس است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود فعالیت این سامانه تا اواخر وقت جمعه ادامه داشته باشد و بارش ها بیشتر در بعدازظهرها و اوایل شب روی دهد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*