پرونده هایی که هرگز به سرانجام نمی رسد

رسانک/ با وجود فرافکنی روزهای اخیر برخی مسئولان در خصوص واقعه تیراندازی منجر به قتل و زخمی شدن چندین راننده و سوختبر توسط نیروهای نظامی، امروز جمعه ۸ اسفندماه، دادستان نظامی استان بلوچستان و سیستان از تشکیل پرونده در دادسرای نظامی، برای متخلفین واقعه گذر مرزی شمسر شهرستان شستون (سراوان) خبر داد. 

وی در جریان نشستی که با حضور استاندار، فرماندهای نظامی و انتظامی و سران طوایف و ریش سفیدان  تشکیل شده است این اظهارات را مطرح کرده و مدعی شده است که سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به موضوع رسیدگی خواهد کرد. 

گفتنی است که ریش سفیدان و معتمدین سرشناس بلوچستان طی روزهای اخیر از سوی مقامات امنیتی و قضایی جهت میانجیگری و پایان اعتراضات تحت فشار قرار گرفته اند. 

روز دوشنبه ۴ اسفند، اعتراضات مردمی نسبت به انسداد مسیر تردد گروهی از سوختبران توسط نیروهای سپاه پاسداران منجر به تیراندازی این نیروها و کشته شدن دستکم نُه راننده و سوختبر و زخمی شدن ۵ تن دیگر شد.

کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ‌های #سراوان_تنها_نیست، #سوخت‌بر_نکشید، #DontKillBalochi و #سراوان به این کشتار و تبعیض حکومتی نسبت به شهروندان اعتراض کردند.

#گروه_خبری_تحلیلی_رسانک

#اعتراضات_سراوان #اعتصابات_سراسری #سوختبر_نکشید #اتحاد #در_خانه_نمانیم #سراوان

برای آگاهی از خبرها و اتفاقات مهم بلوچستان از طریق لینک های زیر با رسانک همراه شوید:

آدرس اینستاگرام:

‏https://instagram.com/rasanknews

آدرس تلگرام:

‏https://t.me/rasanknews

آدرس فیسبوک:

‏https://www.facebook.com/Rasanknews

آدرس توییتر:

‏https://twitter.com/rasanknews

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*