ابراهیم فیروزی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راسک احضار شد

رسانک/ روز یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان راسک واقع در استان بلوچستان و سیستان، طی ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راسک احضار شد.

در این ابلاغیه از آقای فیروزی خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز برای ارائه توضیحات به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راسک مراجعه کند. دلیل احضار وی تبلیغ به نفع گروه‌ها و یا سازمان های مخالف نظام، عنوان شده است.

 این شهروند در جلسه دادگاهی که در تاریخ ۶ مهر سال جاری برگزار شد، از اتهامات مطروحه تبرئه شد.

میزان محکومیت تبعید وی مجددا اردیبهشت‌ماه امسال به دلیل آنچه «غیبت» یا «ترک محل اقامت اجباری» عنوان شد، توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به ۸ ماه دیگر تبعید به شهرستان سرباز (راسک) محکوم شد. لازم به ذکر است که سه ماه از تبعید وی به عنوان غیبت لحاظ شده و در مجموع ۱۱ ماه به تبعید وی افزوده شده است.

ابراهیم فیروزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل اعتقادات خود را دارد. وی کارگر تراشکار ۳۵ ساله، ساکن رباط کریم، نخستین بار به دلیل فعالیت‌های تبلیغی در راستای مسیحیت پس از دو بار احضار از سوی نهادهای امنیتی در دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی در این پرونده توسط دادگاه انقلاب کرج به ۵ ماه حبس تعزیری و ۵ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*