حزب مردم بلوچستان ضرب و جرح و بازداشت معترضان بشاگردی را محکوم می کند

نیروی انتظامی و یگان ویژه‌ی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه سیزدهم بهمن ماه ۹۹ با یورش به تجمع اعتراضی مسالمت آمیز مردم با استفاده از باتوم و اسپری فلفل به جان مردم بی دفاع بلوچ روستای ذهبدی از توابع بشاگرد افتادند و حتی به زنان که در میان آن‌ها افراد مسن و حامله نیز وجود داشت رحم نکردند. نیروهای مذکور پس از ضرب و جرح مردم پانزده نفر از آنها اعم از زن و مرد را بازداشت نمودند.

 این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت ایران به نفع شرکتی که قرار است در زمینه‌ی پانل‌های خورشیدی در زمین‌های اطراف روستای ذهبدی، تأسیساتی را ایجاد نماید، اقدام به غصب زمین‌های کشاورزی متعلق به مردم روستای ذهبدی نموده بود. مردم روستا پس از ناامیدی از سیستم قضایی و به نتیجه نرسیدن شکایت‌هایشان در سیستم سر تا پا فاسد رژیم اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز نمودند غافل از بربریت رژیم جمهوری اسلامی ایران که با مزدوران تا دندان مسلح مواجه می‌شوند.

مردم بلوچ بشاگرد چون دیگر بلوچ‌های مناطق منفک شده و الحاق شده به استان‌های همجوار همواره با انواع تبعیضات اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مواجه بوده‌اند.

 تجزیه‌ی بلوچستان در زمان پهلوی اول و انضمام بخش‌های جدا شده از سرزمین مادر به استان‌های هرمزگان، کرمان و خراسان با هدف نابودی تدریجی فرهنگ و هویت ملی مردم بلوچ صورت گرفته و در ضمن زمینه‌ساز به وجود آمدن فقر اقتصادی مضاعفی حتی در مقایسه با مردم بلوچستان کنونی شده است.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکوم نمودن این حرکت غیرقانونی و غیرانسانی از عموم مردم بلوچستان می‌خواهد به هر شکلی که برایشان میسر است در جهت محکوم نمودن این عمل جمهوری اسلامی اقدام نموده و با خواهران و برادرانشان در  این مناطق همدردی و همراهی کافی را مبذول دارند.

حزب مردم بلوچستان

فوریه‌ی 2021

https://www.ostomaan.org/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*