امام جمعه مرکز بلوچستان: مشکلات با تغییر در نوع نگاه‌ها و دیدگاه‌ها حل می‌شوند، نه با تقسیم این استان

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۳۰ آبان ماه ۹۹ مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مرکز بلوچستان شهر دزاپ با اشاره به تکرار زمزمه‌های تقسیم استان بلوچستان و سیستان، «نوع نگاه‌ها و دیدگاه‌ها» را دلیل اصلی مشکلات این استان برشمرده و بر لزوم تغییر این دیدگاه‌ها به‌جای تلاش برای تقسیم استان تاکید کرد.

مولوی عبدالحمید خاطر نشان کرد: ظاهرا طرحی مبنی بر تقسیم استان بلوچستان و سیستان در مجلس ایران اعلام وصول شده است. بنده به کسانی که دنبال تقسیم استان هستند تذکر می‌دهم که تقسیم نمی‌تواند مشکلات این استان را حل کند.

امام جمعه دزاپ ادامه داد: در گذشته بسیاری از استان‌های کشور تقسیم شده‌اند، اما هیچ تغییر و تحول خاصی در آنها صورت نگرفته است، بلکه علیرغم تقسیم، همچنان در همان محرومیت قبلی قرار دارند.

مولوی عبدالحمید «نوع نگاه‌‌ها و دیدگاه‌ها» را دلیل اصلی مشکلات بلوچستان و سیستان دانسته و گفت: ریشۀ مشکلات استان بلوچستان و سیستان در جای دیگریست. ریشۀ مشکلات این استان در نوع بعضی نگاه‌ها و دیدگاه‌هاست. ما به‌جای تلاش برای تغییر و تقسیم جغرافیایی بلوچستان، بهتر است در نگاه‌ها و نگرش‌های خودمان تغییر بیاوریم.

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: شایسته است بین اقوام و مذاهب موجود در بلوچستان و سیستان که با یکدیگر قرابت قدیمی و تاریخی دارند، برابری و مساوات برقرار کنیم و تبعیض را برطرف کنیم. با به‌کارگیری مدیران توانمند و شایستگان اقوام و مذاهب می‌توانیم به خواسته‌های مردم رسیدگی کنیم و در راستای حل مشکلات‌شان گام برداریم.

وی در پایان گفت: افرادی که برای موکلین و مردم خودشان برنامۀ خاصی ندارند، می‌خواهند مردم را با این‌گونه مسائل سرگرم کنند و دلشان را به این چیزها خوش کنند، در حالی‌ که به‌ جای این کارها، بهتر است با کارشناسی دقیق و صحیح دنبال رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و سایر نگرانی‌های آنان باشیم.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*