اعتراض چندین باره کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان در شمال بلوچستان به عدم دریافت حقوق

به گزارش رسانک، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان استان بلوچستان و سیستان از نارضایتی کارگران طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در شمال بلوچستان خبر داد و گفت: «کارگران شرکت جهاد نصر همدان از بهمن ماه سال گذشته موفق به دریافت حقوق خود نشده اند.»

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان در خصوص نارضایتی کارگران طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان گفته، شرکت جهاد نصر همدان یکی از شرکت‌های پیمانکار فاز دوم پروژه آبرسانی به دشت سیستان می‌باشد که پرسنل و کارگرانش از بهمن ماه سال گذشته موفق به دریافت حقوق خود نشده و سهم آن‌ها از بودجه میلیاردی این طرح، تنها سفره خالی و شرمندگی در مقابل خانواده هایشان است.

کمالی همچنین گفته است: “این موضوع طی ماه‌های اخیر موجب افزایش اعتراضات و گلایه مندی‌های این کارگران و تجمعاتی در مقابل ساختمان جهادکشاورزی نصرآباد و حتی مقابل رئیس مجلس نیز شد. پس از آن، نیکبخت رییس سازمان جهادکشاورزی بلوچستان و سیستان در حضور قالیباف قول پرداخت حقوق این کارگران را داد؛ ولی بعد از گذشته ۳ هفته با فشار‌های بسیار تنها نیمی از حقوق ۹ ماهه عقب افتاده این کارگران پرداخت شد و جهاد کشاورزی از پرداخت باقی حقوق شانه خالی کرد.”

این فعال دانشجویی در ادامه گفته است: “به گفته کارگران این طرح مهندس نیکبخت در پاسخ سوالشان در خصوص دلیل عدم پرداخت کامل حقوق گفته که ما تعهدی در قبال باقی پول نداریم و جهادکشاورزی همین مقدار پول را باید به کارگردان پرداخت میکرد و اگر شما مدعی هستید باقی پول را باید از اداره کار بگیرید.”

وی افزوده است: “ناراحتی کارگران در این خصوص به حدی رسیده است که یکی از آن‌ها گفته هیچکس در استان به داد ما نمی‌رسد. کل حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت برابر با حقوق و خوراک یک ماه مهندسانی ست که میلیاردی پول گرفتند. درصورتی که نه در صحنه حاضر بودند و نه طرح را به شکل مناسبی تحویل دادند. اینجا هم حق کارگرانی پایمال می‌شود که حامی ندارند و سفرهایشان خالی شده و کمرشان در برابر قرض‌ها و مشکلات شکسته است. هزاران میلیارد پول و سرمایه به این طرح تزریق شد، ولی سهم ما که در گرم‌ترین آفتاب و سردترین زمستان در این طرح بیل زدیم و زحمت کشیدیم تنها شرمندگی در مقابل خانواده هایمان بوده است. بنده به نمایندگی از تمامی کارگران و پرسنل این شرکت خواهشمندم سریعا به مشکل این کارگران رسیدگی کنید، چون دیگر کارد به استخوانمان رسیده است.”

کمالی در پایان تاکید کرده است: “مانند دفعات قبل مجددا خواهشمندیم، یکبار برای همیشه تکلیف طرح آبرسانی به دشت سیستان که ابهامات زیادی در ابعاد مختلف اعم از فنی و مالی دارد، مشخص کنید تا بیش از این شاهد اعتراضات، تجمعات و در نتیجه دلسردی مردم و سوء استفاده رسانه‌های معاند نباشیم، که این نیازمند رسیدگی جدی دستگاه قضا می‌باشد.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*