ادامه سیر صعودی شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در بلوچستان

به گزارش رسانک، یکه تازی ویروس کرونا در بلوچستان همچنان ادامه دارد و سیر صعودی مبتلایان هر روز بیشتر از روز قبل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مرکز بلوچستان شهر دزاپ گفت: ۱۰ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان بلوچستان و سیستان جان خود را از دست دادند.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری گفت: در ۹ ماه گذشته از شروع بحران کرونا در بلوچستان موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا همواره کمتر از ۱۰ نفر بود اما در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دانشگاههای استان فوت کردند که مجموع آمار فوت مثبت آزمایشگاهی کرونا در استان را به ۷۴۰ نفر رسانده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی شامل افراد مثبت قطعی کرونا، مشکوک به کرونا و سایر عفونت ها و بیماری های تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس نتیجه آزمایشگاهی از این تعداد ابتلای ۹۴ نفر به بیماری کرونا قطعی است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ گفت: براساس نمونه های دریافت شده از بیماران مشکوک در بیمارستان ها و مراکز غربالگری سطح استان در شبانه روز گذشته ۱۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی شدند که مجموع این آمار تا به امروز به ۱۷ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

از یک سو حضور در تجمعات از جمله مجالس عروسی و دورهمی‌های خانوادگی در روزهای اخیر زمینه ابتلای دسته جمعی خانواده ها را فرآهم کرده و از سوی دیگر عدم اطلاع رسانی دقیق دولت باعث عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*