اعتراض نمازگزاران سب سؤرانی به امام جمعه درباری این شهر/ دخالت آشکار رژیم در امور اهل سنت

به گزارش رسانک امروز جمعه ۲۰ تیر ماه ۹۹ نمازگزاران شهر سب_سوران پس از اعلام مولوی ابراهیم جهانی به عنوان امام جمعه این شهر از سوی رژيم جمهوری اسلامی ایران، با گفتن الله اکبر اعتراض و مسجد جامع را ترک کردند.

در همین حال رژیم جمهوری اسلامی ایران از طریق دفتر رهبری در تلاش برای ایجاد دودستگی و اختلاف بین مردم برآمده است.

یک منبع در این باره گفت: “امام جمعه قبلی سب سوران مولوی عبدالحمید جهاندیده در هفتم تیر ماه درگذشت. بلافاصله آقای محامی نماینده علی خامنه ای در استان بلوچستان و سیستان، با انتشار نامه ای انتصابی ابراهیم جهانی که مردم نسبت به او نظر مساعدی ندارند را به عنوان امام جمعه جدید معرفی کرد.”

بر همین اساس و با توجه به مشورت روحانیون این شهر با هیئتی در مرکز بلوچستان (مسجد مکی) قرار بر “اداره شورایی دفتر امام جمعه و مدارس حوزوی” شده است.

گفتنی است که قبل از آن مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه شهر دزاپ نیز در پیامی از وصیت مرحوم جهاندیده سخن به میان آورده که مولوی جهاندیده از او خواسته تا مولوی عبدالحکیم سیدزاده، از اساتید حوزه علمیه عین العلوم گُشت را به عنوان جانشین وی انتخاب کنند.

مبارزه مسالمت آميز مدنی و سازمان یافته مردم در شهرهای مختلف اقلیم بلوچستان برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران و بدست آوردن حق تعیین سرنوشت و حاکمیت ملی که جدایی دین از سیاست در آن بنا نهاده شده باشد، می تواند اقلیت اهل سنت را از اینگونه دخالت ها و فشارهای رژیم خلاص کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*