تهديد کارگران معترض معدن آسمینون منوجان توسط استاندار کرمان

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، بدنبال اعتراضات کارگران معدن آسمینون شهرستان منوجان، علی زینی وند استاندار استان کرمان کارگران و حمایت کنندگان آنها را به اشد مجازات تهديد کرد. 

زینی وند که در سفری دو روزه به منطقه رودبار زمین رفته بود گفت: در میان تجمع غیرقانونی نمی‌روم.

استاندار ضد بلوچ کرمان در خصوص بستن راه کهنوج-بندرعباس گفت: راه‌بندان جرم غیر قابل بخششی بوده و اصلا قابل پذیرش نیست.  کارگران می‌توانند در معدن تجمع کنند و یا در سالنی حرف های خود را بزنند.

او ادامه داد: در اینگونه کارها دشمنان دخالت می‌کنند، مساله امنیتی پیش می‌آید و برای من مسئله امنیتی مهمتر از وضعیت کارگران میباشد و همین جا اعلام می کنم در صورت وقوع هرگونه اتفاق محرکین مسئول هستند و مطابق قانون با آن ها برخورد می شود.

او تاکید کرد: به شدت به این راه بندان معترضم و دستور دادم با محرکین با اشد مجازات برخورد شود و شوخی هم نداریم. در مقابل هیچ اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از حق و حقوق کارگری ضایع شود به شرطی که اجازه بدهند ما تصمیم بگیریم.

او در خصوص بسته بودن راه کهنوج – بندرعباس گفت: مسیر بسته نیست، تردد راه انحرافی دارد، ولی بستن تونل کار بسیار غیر قانونی و زشتی است. با محرکین این تجمع حتما برخورد می‌شود.

کارگران معدن آسمینون منوجان در اعترض به نوع قرارداد پیمانکاری و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل از روز سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت در منوجان اعتراض خود را آغاز کردند. این اعتراض روز بعد از به انسداد جاده کهنوج – بندرعباس رسید و تا امروز ادامه داشت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*