نیاز مبرم سی روستای بخش مرکزی واش به مدارس استاندارد

رسانک/بخشدار مرکزی واش در خبری اعلام داشتند: افزون بر ۳۰ روستا و منطقه عشایری این بخش جهت ارائه خدمات آموزشی به فرزندان مردم نیاز به مدارس استاندارد دارند.

عیدمحمد قلندرزهی افزود: در بسیاری از مدارس و نقاط عشایری فضا و امکانات و تجهیزات آموزشی وجود ندارد و فرزندان مردم در مکان کپری و خشت و گلی و غیراستاندارد تحصیل می کنند.

بخشدار مرکزی واش تصریح کرد: در نقاط روستایی رستم آباد، نجف آباد، ناصری، پدگان، سعید آباد دشت آبخوان، سیاه پر، رباط، شوگه، خان بی بی، اسلام آباد و حاجی آباد سرتلاپ، کارواندر، نورآباد سرتلاپ، کلکلی نو، شورک، همت آباد شکاری، شهرک پیمان، بیت آباد، شهرک درودی سنگان، کولکو، قاسم آباد دریحان، شهیدمدرس، دادمحمدآباد، درمحمدآباد، چاه سم و گزک سنگان و غیره باید مدارس جدید ایجاد و یا جایگزین مدارس قدیمی و کپری شوند.

وی اظهار کرد: در شرایط دشوار کرونایی اکثر مناطق روستایی بخش مرکزی واش فعال بوده اند و ضرورت دارد برای بالا بردن کیفیت آموزشها با توجه به اینکه پروتکل های بهداشتی در کلاس های درس رعایت شوند و اینکه دانش آموزان در گروههای مختلف گنجانده شده و یک روز درمیان در کلاس های درس حاضر می شوند، به دانش آموزان تبلت اهدا شود.

در برخی مناطق این بخش احتیاج به ساخت مدارس متوسطه و ابتدایی بوده و در مناطقی هم بایستی مدارس شبانه روزی ایجاد شود، در سطح شهر واش نیز مدارس قدیمی و با قدمت بالا و کلنگی مانند وحدت و شهید خمر وجود دارند که دو شیفته هستند و بایستی مدارس نو جایگزین آنها بشود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*