خدمات‌رسانی نامناسب در فرودگاه کُنرک (چهبار) / مدیر فرودگاه: یک ریال بودجه دولتی نداریم

رسانک/ مسافران در فرودگاه کنرک به مدیریت و عدم خدمات رسانی مناسب اعتراض دارند و مدیریت این فرودگاه نیز از عدم حمایت دولت گله مند است.

هوای چهبار گاهاً به شدت شرجی است، هرچند از شرجی‌ترین حالتش که اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه است کاسته شده اما همچنان شرجی است و مسافران به سختی می توانند در این هوا در سالن ترانزیت بدون تهویه مناسب سر کنند.

علاوه بر این مسافران معتقدند اتوبوس ترانزیتی برای حمل مسافران هواپیمایی که به زمين نشسته به موقع برای آنان حاضر نمی شود و مسافران مجبورند در داخل هواپیما منتظر بمانند. تعداد خودروهای ترانزیت مسافر بین سالن و هواپیما کافی نیست و همین موجب خدمت‌رسانی نامناسب به مسافران می‌شود.

مدیر فرودگاه کاپیتان شهری در این مورد اما معتقد است: “فرودگاه را با چنگ و دندان نگه داشتیم و یک ریال اعتبار دولتی ندارد. فرودگاه کنارک به دلیل آنکه نظامی است یک ریال بودجه دولتی ندارد.”

وی افزود: برای آنکه فرودگاه‌های نظامی صرف که عمدتاً در مناطق محروم و پر رفت و آمد هستند بتوانند خدمات ارائه کنند، در سال‌های گذشته در مصوبه ۴۶۶، شورای عالی امنیت ملی دستور داد بخشی از ظرفیت این فرودگاه در اختیار مسافران و پروازهای مسافری قرار گیرد که در این مصوبه تاکید شده نماینده دولت و بهره‌بردار باید بخشی از هزینه‌های فرودگاه را تامین کنند.

شهری اضافه کرد: باوجود آنکه تاکید شده نماینده دولت که شامل فرمانداری‌های چهبار و کنرک و استانداری بلوچستان و سیستان می‌شود، باید هزینه‌ها را تامین کنند اما تاکنون هیچ بودجه عمرانی به فرودگاه چهبار اختصاص نیافته و شرکت «عقاب عسلویه» که متعلق به نیروی هوایی است و راهبری و بهره‌برداری از فرودگاه چهبار را بر عهده دارد نمی‌تواند این فرودگاه را توسعه دهد.

وی گفت: در توافق‌نامه‌ای سال گذشته، منطقه آزاد، فرودگاه‌ را بازسازی کرد اما مشکل تهویه که در تعهدش بود را انجام نداده است. ۴ ماه است تهویه مشکل دارد و ۶۴۰ میلیون تومان برای تعمیر آن برآورده شده اما با وجود دستور مدیرعامل منطقه آزاد چهبار هنوز این مبلغ تامین نشده است.

این مشکلات و عدم توجه مسئولان حکومتی در حالی گریبان گیر فرودگاه است که رژیم ایران در سال‌های اخیر کلیه سیاست های خود را بر “استعمار نوین” پایه ریزی کرده به شکلی که از منابع سواحل بلوچستان صد در صد به نفع خود استفاده کرده و خدمات و سودی به مردم نمی دهد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*