خراب بودن بالگرد علوم پزشکی چابهار/ دشتیاری زیر آب و رئيس دانشگاه علوم پزشکی در مراسم اختتاميه ستاد شهریاری در زاهدان 

به گزارش رسانک، شب گذشته ٩ اسفند ماه ۱۴۰۲، در حالی که بدنبال باران های سیل آسا طی چهار روز گذشته، همه منطقه دشتیاری در جنوب بلوچستان زیر آب رفته و چندین هزار نفر در محاصره سیل هستند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار، ایرج ضاربان برای مراسم اختتامیه ستاد حسینعلی شهریاری، نماینده تندرو و اصولگرای زاهدان و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس رفته است.

بر اساس اعلام مسئولان شهرستان چابهار بالگرد دانشگاه علوم پزشکی خراب است در حالی که قبل از شروع بارش ها سازمان هواشناسی کشور بارها نسبت به وضعیت ناپایدار جوی در منطقه هشدار داده بود و اکنون مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی چابهار به شدت نیاز به امدادرسانی دارند. 

اکنون با بارش‌های سنگین که در طول چهار روز گذشته رخ داده هزاران شهروند بلوچ محاصره شده توسط سیل در دشتیاری نیاز به کمک رسانی هوایی هستند.

گفتنی است که ارتباط صدها روستا طی چهار روز گذشته قطع بوده و مسیرهای مواصلاتی بطور کامل از بین رفته و حتی شهروندان، از جمله کودکان بدون غذا و نیازهای اولیه، در شرایط بحرانی قرار دارند. 

از سوی دیگر با توجه به تداوم بارش ها، سدهای پیشن و زیردان که در بالادست منطقه دشتیاری قرار دارند سرریز شده و سیلاب جاری شده در حال حرکت به منطقه دشتیاری می‌باشد که این امر می‌تواند موجب تکرار شدن فاجعه سال ١٣٩٨ شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*