توهین به مردم بلوچ در برنامه دلقک بازی کمدی شبکه استانی هامون

مردم در زاهدان و شهرهای دیگر بلوچستان با اعلام تحریم انتخابات، بنرها، پوستر و تابلوهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را پاره می کنند و کاندیداها هم با دادن ساندیس و کیک و ساندویچ وعده و وعید های دروغین می دهند.

در یکی از برنامه‌های به ظاهر کمدی شبکه استانی هامون از صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، اینگونه وانمود می شود که شهروندان بلوچ هیچ نقشی در انتخاب ندارند و هر آنچه می‌شود از سوی سران طوایف وابسته به رژیم جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و تحریم آنها هیچ سودی ندارد. 

در این برنامه نژادپرستانه و تفرقه‌افکنانه، کاندید زابلی با مظلوم نمایی می گوید که کاندید بلوچ در کیف خودش اسلحه (توپک) دارد.

با توجه به تحریم انتخابات توسط مردم بلوچ، این برنامه ضد بلوچ با یک تیر دو نشان می زند. اول اینکه مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می کند و دوم اینکه با سیاه نمایی طوایف بلوچ می گوید به آنها رای ندهید زیرا اسلحه دارند و پوسترهای غیر بلوچ ها را پاره می کنند.

علیرغم تبلیغات و اینگونه دلقک بازی ها شرکت در انتخابات خیانت به خون بیگناهان در جمعه های خونین زاهدان و خاش است مسلما کسی که در این انتخابات فرمایشی شرکت کند از سوی مردم آگاه مورد نکوهش قرار خواهد گرفت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*