مولوی عبدالحمید: در جامعۀ ما زنان باید حرمت داشته باشند

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢٧ بهمن ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در بخش نخست سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: دین اسلام برخورد نامناسب با زنان را ممنوع قرار داد. هر حکومتی که برای آموزش و تعلیم ملت خود ازجمله آموزش جوانان و زنان برنامه‌ریزی نداشته باشد، حکومت ناقصی است.

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: نکتۀ مهم آن است که در جامعۀ ما زنان باید حرمت داشته باشند. حکومت، دولت، مسئولان و عموم مردم وظیفه دارند برای زنان جایگاه و حرمت قایل باشند. اگر زن بازداشت می‌شود یا اگر زنی حجاب را رعایت نکرده است باید حرمتش رعایت بشود. هیچ شخصی و هیچ مأموری حق ندارد به زن اهانت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعۀ ما با زنان برخورد بد شد و آن‌طور که جایگاه و شایستۀ زنان بود، رعایت نشد. در این زمینه به افرادی مأموریت داده شد که از تعالیم اسلام بسیار فاصله داشتند و از فرهنگ دور بودند. با زنان به نحوی برخورد شد که آنان را عصبانی کرد. زنان اگر حتی به زندان و بازداشتگاه هم بیفتند باز هم مادر و دختر و خواهر هستند و باید مقام و حرمت‌شان حفظ شود. کسی که بویی از اسلام داشته باشد و خودش حرمت داشته باشد به زنان بی‌احترامی نمی‌کند.

خطیب جمعه زاهدان گفت: اگر کسی مأموریتی دارد باید این کار را با حفظ حرمت و کرامت انسانی طرف مقابل انجام بدهد. از دیدگاه شریعت اسلام و قانون هیچ مامور و بازجویی حق ندارد در بازداشتگاه‌ها در حق زن یا مرد کلمات بی‌حرمتی به‌کار ببرد؛ این حق متهم است که بتواند وکیل آزاد بگیرد و از خودش دفاع کند. این گلایه وجود دارد که چرا جلوی مأموری که بر خلاف قانون کاری انجام می‌دهد گرفته نمی‌شود و با این قبیل مامورین برخورد نمی‌شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*