دستور دادستان بیرجند مبنی آزادی خودروهای توقیف شده در پارکینگ نهبندان

به گزارش رسانک، امروز شنبه ٢٨ بهمن ماه ۱۴۰۲، بدنبال تجمع صاحبان خودروهای توقیف شده توسط نیروهای نظامی و نگهداری شده در پارکینگ نهبندان در مقابل دادگستری شهرستان بیرجند، دادستان این شهر دستور داد خودروهایی که شامل طرح بخشودگی “٢٢ بهمن” هستند، توسط مسئولان پارکینگ ترخیص شوند.

روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، مسئولین پارکینگ شهرستان نهبندان با تحویل خودرو‌های ترخیص شده با طرح بخشودگی “۲۲ بهمن” که نامه خروج توسط صاحبانشان گرفته شده، مخالفت کرده بودند.

گفته می‌شود که امروز حدود دویست راننده و صاحب این خودروهای توقیف شده با تجمع دوباره در مقابل دادگستری بیرجند پس از هفت ساعت انتظار توانستند سه نماینده از بین خودشان را به داخل ساختمان بفرستند تا با دادستان دیدار کرده و وی را قانع کنند که دستور آزادی خودروها را صادر کند.

گفتنی است که به مناسبت روز ۲۲ بهمن ماه به شهروندانی که خودروی آنها توقیف و در پارکینگ بوده پیامک از طرف سیستم راهنمایی و رانندگی ارسال شده و اعلام شده با پرداخت جریمه‌های تخلفات، خودروی خود را از پارکینگ تحويل گرفته و ترخیص کنند.

این در حالی است که مسئولین پارکینگ شهرستان نهبندان با وجود داشتن نامه خروج و ترخیص خودرو‌های شهروندان از تحویل آنها مخالفت کرده بود.

لازم به ذکر است که این طرح در همه استان‌ها به اجرا گذاشته شده ولی در مناطق بلوچ نشین از اجرای آن ممانعت شده و خودروهای مناطقی از استان خراسان جنوبی که اکثر خودروها متعلق به بلوچ ها بوده این طرح پس از دو روز توسط مقامات نظامی همچون رئیس پاسگاه سهل آباد، آقای حفاظی بطور غیرقانونی متوقف شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*