مولوی عبدالحمید: این اختلاس‌ها را همان‌هایی انجام دادند که توسط نهادها تایید صلاحیت شدند/ مردم روحیۀ حضور در صحنه را تا زمان انجام تغییرات ندارند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢٧ بهمن ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان شورای نگهبان را به چالش کشید و از اختلاس های صورت گرفته در ایران انتقاد کرد.

مولوی عبدالحمید گفت: کاش قوانین و معیارهای تایید صلاحیت‌ها در شرایط کنونی به بحث گذاشته می‌شدند. تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری و مجلس به نهادها و تایید صلاحیت نهایی به شورای نگهبان سپرده شده است که در شورای نگهبان شرایط بسیار سختی قرار دارد. چه نیاز است برای شخصی که می‌خواهد رئیس‌جمهور و نماینده مجلس و استاندار و مدیرکل بشود «التزام عملی به دین اسلام» را شرط بگذاریم؟! (مگر می‌خواهیم برای یک مسجد امام جمعه یا جماعت انتخاب کنیم که «التزام عملی به اسلام» را شرط گذاشته‌ایم؟!).

مولوی عبدالحمید ادامه داد: مگر این اختلاس‌ها توسط همین افرادی انجام نشده‌اند که نهادها آنها را از فیلترهای سخت رد کرده و صلاحیت‌ شان را تایید کرده‌اند؟ مدیری که شتر را با بارش می‌بَرد همان است که شما به گمان خودتان «خالص‌سازی» کردید و گفتید این افراد التزام به ولایت فقیه و التزام عملی به دین اسلام دارند. امروز فساد در کشور چنان فراگیر و گسترده شده که هیچ قدرتی توانایی مبارزه با آن را ندارد. ملت به همین نتیجه رسیده است که دولت و حاکمیت نمی‌تواند با این فساد مبارزه کند.

امام‌ جمعه زاهدان خاطر نشان ساخت: متاسفانه هیچ‌کدام از حرف‌ها و خواسته‌های مردم شنیده نشد. این مردم دلسوز و خیرخواه کشور بوده و هستند. زنان و مردان ایرانی دین اسلام را دوست دارند و به دین احترام قائل‌اند و به کشورشان عشق می‌ورزند. اگر حرف این مردم شنیده می‌شد به خیر کشور بود.

مولوی عبدالحمید افزود: تا زمانی که در کشور تغییرات نیاید مشکلات حل نمی‌شوند و رضایت مردم حاصل نمی‌شود. اگر تغییرات و تحولات در کشور شکل می‌گرفت و اگر سیاست‌هایی که به بن‌بست رسیده‌اند تغییر پیدا می‌کردند امروز مردم روحیه داشتند و به ندای شما پاسخ می‌دادند و در صحنه حضور می‌یافتند؛ همان‌طور که در طول این چهل‌واندی سال در تمام صحنه‌ها حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: بنده تبلیغات سوء نمی‌کنم، بلکه این یک واقعیت است که امروز مردم روحیۀ خودشان را از دست داده‌اند. چرا کسانی که دیروز آستین بالا می‌زدند و به میدان می‌آمدند و فعالیت می‌کردند امروز در خانه‌ها نشسته‌اند و فعالیتی نمی‌کنند؟! دلیلش آن است که مردم روحیه ندارند و احساس می‌کنند این فعالیت‌ها تکرار مکررات است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*