تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ و ضرب و شتم آنها توسط نیروهای نظامی و بنیاد مسکن در کمب مرادآباد چهبار

به گزارش رسانک، بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، نیروهای بنیاد مسکن با همراهی نیروهای نظامی با یورش به بلوار چراغ مکان در منطقه کمب مرادآباد چهبار (چابهار)، ضمن ضرب و شتم شهروندان بلوچ، چندین منزل مسکونی متعلق به آنان را نیز بدون اعلام و اخطار قبلی و ارائه حکم قضایی، منازل را تخریب کرده‌اند.

گفتنی است نیروهای نظامی و بنیاد مسکن چابهار با چندین خودروی نظامی و بلدوزر جهت تخریب منازل یورش برده و با توسل به زور و شوکر برقی، زنان و کودکان از منازل خود خارج کرده و سپس اقدام به تخریب کردند.

بر اساس همین گزارش یکی از چند منزل تخریب شده متعلق به زن بیوه ای بوده که با دو فرزند خردسال خود در آن سکونت داشته و یک شهروند با ارسال تصاویری از منزل تخریب شده این مادر و کودکانش می گوید: “این دستاورد حکومت جمهوری اسلامی با مامورینی دزد و فاسد و رهبری ظالم هست که به منزل یک بیوه حمله کرده و با استفاده از شوکر زن بچه را از منزل خارج کرده و منزل آنها را تخریب کرده و خودشان را آواره خیابان کرده است.”

در طول سال ٢٠٢٣ میلادی بر اساس گزارش های دریافتی، نهادهای مختلف امنیتی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، ٢١ مورد در دستکم پنج شهر مناطق بلوچ نشین، اقدام به تخریب منازل و تصرف زمین های مردم کرده‌اند. بیشتر این اقدامات در چابهار با هشت و زاهدان با هفت مورد رخ داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*