آغاز مراسم دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان/ روحانیون و شهروندان خراسان اجازه ورود به زاهدان نیافتند

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ١٧ بهمن ماه ۱۴۰۲، سی‌ و سومین مراسم “ختم صحیح بخاری” (دانش‌آموختگی طلاب) دارالعلوم زاهدان، با حضور علما، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم در صحن حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان آغاز شد.

در این مراسم که تا بعدازظهر امروز ادامه دارد، از ٢٨ تن از حافظان قرآن کریم و ٣١١ تن از دانش‌آموختگان سال تحصیلی جاری دارالعلوم زاهدان تجلیل به‌ عمل خواهد آمد.

در همین راستا، در روزهای اخیر نیروهای نظامی با اعمال محدودیت از ورود و سفر علما و شهروندان اهل سنت مناطق خراسان و تایباد به زاهدان در آستانه برگزاری آیین ختم بخاری ممانعت کردند و گفته شده شورای تامین استان این تصمیم را گرفته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی اعلام کرده‌اند به مدت سه روز خودروهای سواری شخصی با پلاک خراسان به استان بلوچستان و سیستان ممنوع الورود هستند.

گفتنی ست در سال‌های گذشته نیز از حضور روحانیون و شخصیت های سرشناس مذهبی و شهروندان اهل تسنن سایر استان های کشور به زاهدان برای شرکت در این مراسم ممانعت و جلوگیری شده و این اعمال فشار به جامعه اهل سنت مورد انتقاد و اعتراض علما و شهروندان بوده است.

همایش سالانه ختم “صحیح بخاری” به مناسبت دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان با حضور علما و اندیشمندان داخلی و خارجی اهل سنت در مصلی اهل سنت زاهدان برگزار می‌شود.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*