سرنوشت مولوی فتحی محمد نقشبندی در هاله ای از ابهام؛ مردم خواستار شفاف سازی دستگاه‌های قضایی و امنیتی هستند

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ١۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، طی بیست و چهار ساعت اخیر گزارش های تایید نشده حاکی است که مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه بازداشت شده شهرستان راسک بر اثر شکنجه های جسمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان جان خود را از دست داده است.

بیش از پنج ماه بی‌خبری از سرنوشت مولوی فتحی محمد نقشبندی و محرومیت از تماس وی با خانواده، گمانه زنی ها مبنی بر جان باختن وی در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان در زیر شکنجه را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش ها، وی بر اثر ایست قلبی ناشی از شکنجه و فشارهای روحی جان خود را از دست داده است که مجموعه رسانک تا لحظه تنظیم خبر نمی‌تواند آن را بطور مستقل تأیید کند.

حافظ عبدالغفار نقشبندی فرزند مولوی فتحی محمد می گوید که از زمان بازداشت تاکنون وی از ملاقات و تماس تلفنی با خانواده محروم بوده و این گمانه زنی را افزایش داده که وی جان باخته است.

در پی انتشار این خبر، فضای شهرهای بلوچستان بسیار ملتهب است و در مجالس و گفتگوهای بین شهروندان این گمانه زنی در حال بازتاب گسترده است.

شهروندان بلوچ در سراسر بلوچستان و دیگر مناطق سنی نشین خواستار شفاف سازی دستگاه های قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر وضعیت مولوی فتحی محمد نقشبندی هستند و اعلام کرده‌اند که این شفاف سازی باید به همراه مستندات باشد و یا اینکه اجازه تماس تلفنی به وی با خانواده داده شود.

لازم به ذکر است، مولوی فتحی محمد نقشبندی در تاریخ ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲، در مسیر راسک به چابهار توسط نیروهای امنیتی و همکاری وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و شرکت نفت بازداشت شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*