مولوی محمد عثمان: سوختبران به اموال یکدیگر تجاوز نکنند/ همه دولت ها از جمله پاکستان به حقوق ملت بلوچ احترام بگذارند

به گزارش رسانک، روز جمعه ٨ دی ماه ۱۴۰۲، مولوی محمد عثمان قلندرزهی، امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش با تاکید بر اینکه در شرایط دشوار اقتصادی، ترحم به همدیگر از دستورات مهم دین اسلام است، گفت: برخی از سوختبران به مال همدیگر تجاوز کرده و به هم صنفی های در مسیرهای مرزی خسارت وارد می کنند و جای تأسف دارد که خود این افراد و قشر به همدیگر ضرر و نقصان می رسانند.

وی افزود: در شرایط کنونی انتظار می رود سوختبران و اقشار مردم و بزرگان و معتمدان و منتفذان جلوی این گونه ظلم را بگیرند و همگان خیرخواه هم باشند و از اختلاف و تجاوز به اموال خودداری کنند.

مدیر جامعه الاسلامیه مدینه العلوم خاش با اشاره به اینکه همه اقشار جامعه باید به امنیت، رفاه و آسایش مردم فکر می کنند و خیرخواه تمام انسانها هستند، اهمیت مشارکت در حفظ و تامین امنیت و خیرخواهی، نوعدوستی و احترام گذاشتن به حقوق انسانها را متذکر شد و از دولت، ارتش و پلیس پاکستان بابت حمله به مردم بلوچستان و تضییع حقوق مردم مظلوم بلوچ انتقاد کرد.

مولوی محمدعثمان با اشاره به اینکه حرف و انتقادات مردم باید شنیده شود و همه معترضان حق دارند که مطالبات خود را فریاد بزنند، تاکید کرد: تمام حکام و دولت ها و بویژه دولت پاکستان به حقوق مردم خود توجه کنند، اجرای عدالت در دستور کار این دولتها باشد و از کشتار و دستگیری و مجازات مردم مظلوم و محروم بلوچ اجتناب کنند، بنابراین از دولت در کشور اسلامی پاکستان می خواهیم به فکر اجرای عدالت باشند و به نیازهای مردم بلوچ پاسخ دهند.

وی یادآور شد: منطقه بلوچستان سرشار از ظرفیت ها و منابع مختلف بوده، اما دولت پاکستان در حق مردم کوتاهی کرده و همه خدمات در دیگر نقاط این کشور صورت گرفته و محرومیت ثمره بی توجهی مسئولان این کشور در سرزمین بلوچستان بوده، بنابراین ضایع کردن حقوق ملت بلوچ، ظلمی بزرگ در حق آنان است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*