کشته و مجروح شدن چند تن از نیروهای نظامی بومی اطلاعات سپاه شستون در شرق بلوچستان

به گزارش رسانک، شامگاه روز شنبه ٢ دی ماه ۱۴۰۲، چند تن از نیروهای نظامی بومی اطلاعات سپاه شستون (سراوان) که برای عملیات به عمق خاک کشور پاکستان فرستاده شده بودند در منطقه “بچه‌ راهی” در نزدیکی شهر ماشکید توسط افراد مسلح ناشناس کشته و مجروح شده و با جا گذاشتن تجهیزات نظامی و یک خودرو تویوتا لندکروز به داخل داخل خاک ایران بازگشتند.

هویت یک تن از افراد نظامی بومی کشته شده “علی گمشادزهی”، فرزند عیسی، اهل شهرستان سراوان و پسرخاله یکی از عناصر اصلی اطلاعات سپاه به نام “اورنگ صورزهی” در منطقه سراوان عنوان شده است.

هویت یک تن از مجروحین “مرتضی محمدی” اهل شهرستان سراوان عنوان شده و از هویت و تعداد دقیق سایر مجروحین اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که این افراد از جمله کسانی بوده‌اند که با مجوز و حمایت نهادهای امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی بلوچستان اقدام به راهزنی، سرقت و قتل شهروندان کرده و هم اکنون از سوی اطلاعات سپاه برای انجام عملیات به آن سوی مرز فرستاده شده بودند.

تعدادی از سوختبران که در زمان حادثه در محل حضور داشته اند، گفته اند: “چهار خودرو تویوتا وانت هایلوکس و لندکروز از نیروهای سپاه پاسداران از مرز بونسر کله‌گان با مجوز اطلاعات سپاه، پنج کیلومتر وارد خاک پاکستان شده و توسط افراد ناشناس غافلگیر شده و با به جا گذاشتن دستکم شش کشته و مجروح، تجهیزات نظامی و یک خودرو تویوتا لندکروز از محل درگیری گریخته و به ایران باز گشتند.”


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*