اجرای حکم اعدام یک زندانی بلوچ در زندان قم

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز جمعه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ که از روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان قم منتقل شده بود، به اجرا در آمد.

حال وش، هویت این شهروند بلوچ را “داوود براهویی”، ۴۱ ساله، فرزند علی، متاهل و دارای چهار فرزند دختر و اهل زاهدان عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، داوود در سال ۱۴۰۱، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در قم بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده است.

گفته می‌شود که خانواده این شهروند آخرین ملاقات را با وی انجام داده اند. داوود موفق شده در زندان حافظ قرآن شود و معلم قرآن در زندان نیز بوده و شرایط برخورداری از عفو و تخفیف مجازات را داشته اما این فرصت از وی گرفته شده است.

وی حتی از داخل زندان تلاش کرده برای اهدای اعضای بدن خود در صورت اعدام شدن، ثبت نام کند تا نماید تا اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شود.

گفتنی است که داوود راننده کامیون بوده و خانواده اش که مستاجر هستند در این مدت همه دارایی خود را برای نگهداشتن وکیل پرداخت کرده‌اند، اما وکیل وظیفه قانونی خود را در قبال موکلش بدرستی انجام نداده و پیگیر پرونده وی نشده است و به همین جهت حکم اعدام وی حدود یکسال بعد از بازداشت اجرا شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*