در نبود تخصص کافی پزشک؛ جان باختن یک مادر پس از زایمان در بیمارستان نیکشهر

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ٢٢ آذر ماه ۱۴۰۲، یک مادر باردار پس از آنکه برای وضع حمل در زایشگاه بیمارستان “محمد رسول الله” شهر گِه (نیکشهر) بستری شده در میان نبود تخصص کافی پزشک و در اثر خونریزی ، جان خود را از دست داده است.

هویت این شهروند بلوچ، “مریم بلوچ”، ٢۶ ساله، فرزند خان محمد و ساکن روستای داروکان از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، حال خانم بلوچ قبل از مراجعه بصورت نرمال بوده ولی برای اطمینان به زایشگاه رفته اما نبود تخصص کافی پزشک باعث شده تا وی تشخیص اشتباه در رابطه با موعد زایمان دهد.

علیرغم اعلام بیمار برای عدم رسیدن زمان زایمان با توجه به دو زایمان قبلی و بدنبال تشخیص اشتباه پزشک و اصرار او تزریق آمپول زایمان بر روی بیمار انجام گرفته است.

گفته می‌شود پس از زایمان، مادر نوزاد دچار خونریزی شدید شده بطوریکه با وخامت حال وی، پزشک دستور انتقال وی را به بخش آی سی یو داده ولی پس از چند ساعت جان خود را از دست داده است.

گفتنی است که خانم بلوچ قبلا نیز بدلیل زندگی در یک روستای دورافتاده و بدون راه مناسب مواصلاتی دو زایمان سنتی موفق داشته اما برای تحصیل فرزندانشان، همراه همسر خود مجبور به سکونت در روستای داروکان بدلیل امکانات بهتر و نزدیکی به شهر شده و به همین جهت برای زایمان سوم به بیمارستان نیکشهر مراجعه کرده است.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از مرگ مادران باردار در بیمارستان های استان بلوچستان و سیستان خصوصاً مناطق تحت نظر علوم پزشکی پهره (ايرانشهر) مخابره شده ولی مردم همچنان از نبود متخصصان و امکانات مناسب بهداشتی و درمانی رنج می‌برند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*